<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte visa ett par bilder på lite Novolette delar jag fått tag på, NOS vevparti, vevstake, vevaxeltappar, brickor, kolv, det stora transmissionsdrevet är begagnat men utan slitage, nu saknas bara en motor att montera delarna i
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såldes ju en Nos motor på tradera för inte så länge sedan. Då var innanmätet med också så som jag förstod det av annonsen. tror motorn landade på 550:- eller däromkring. Rätta mig gärna om jag har fel. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo det stämmer bra dock var det en Husqvarna Populär motor, enligt en jag känner. Dom motorerna fanns tydligen bara ett år och då är innanmätet inte samma som Novolette. Har dykt upp en del HVA delar på senaste tiden på tradera.
Kollade lite på tradera, den gick för 665kr + frakt ett riktigt bra pris, tycker i alla fall jag.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Undrar om det är Clay's gamla prylar..
Men inte behöver du flera tappar i en motor..sälj dom andra till mig vettja men.. just det det var ju du som ville ha bud..(ursäkta att jag störde) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mina prylar kommer inte från Clay, i alla fall inte vad jag vet om.
Tapparna måste mätas upp först då det är olika toleranser för vevstakarna, dessutom känner jag folk som åker Novolette så dom får först och främst en vevtapp utifall dom skulle behöva det, då jag vet att dessa ofta är slitna. <!-- </EdIndex> --></div>