KPZ 5,5 eller hemmagjort ?ricke 23 skrev:ursäkta avbrottet i tråden. måste bara hör efter om du kanske skulle vara intreserad av 4st breddade volvo 140 plåtfälgar??
dock utan däck tyvärr.
mvh / Richard
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
KPZ 5,5 eller hemmagjort ?ricke 23 skrev:ursäkta avbrottet i tråden. måste bara hör efter om du kanske skulle vara intreserad av 4st breddade volvo 140 plåtfälgar??
dock utan däck tyvärr.
mvh / Richard
Ok, skulle tänka mig ett set original KPZ fälgar fast det går rätt bra med de jag har på nu med:ricke 23 skrev:hemgjort har för mig dom e 7" breda jäkligt snyggt på 245 an iallafall som dom satt på
FEL FEL FEL av en bådaAmarace skrev:Är vanliga däck det ska vara, är ju låg totalvikt på en 145:a.billykid skrev:Om jag inte minns fel skall däck till Volvo 145 vara av C klass...heter 165/80-15 C eller 165-15 C,
med min 8 lagers förstärkning i corden. Inte som vanliga däck som har 6 lager!
För att Svensk bilprovning skall godkänna däcken, vid beskiktning!
(Om dom är vakna och upptäcker detta) Rätta mig gärna...kan ha fel....
Vanliga däck är 4 lager, inte 6.
Kan det inte bli lite tight med 185 om han har de korta länkarmarna tro?vodka skrev: Lämpliga däck är tex 175 el 185-14
Skitsnack!vodka skrev:FEL FEL FEL av en bådaAmarace skrev:Är vanliga däck det ska vara, är ju låg totalvikt på en 145:a.billykid skrev:Om jag inte minns fel skall däck till Volvo 145 vara av C klass...heter 165/80-15 C eller 165-15 C,
med min 8 lagers förstärkning i corden. Inte som vanliga däck som har 6 lager!
För att Svensk bilprovning skall godkänna däcken, vid beskiktning!
(Om dom är vakna och upptäcker detta) Rätta mig gärna...kan ha fel....
Vanliga däck är 4 lager, inte 6.
däcken ska heta rainforced=RF (reservering för stavning) det är några är sen jag var däckgubbe
Lämpliga däck är tex 175 el 185-14 som har samma rullningsomkrets så hastighetsmätaren visar rätt volvo 240, 740 fälgar passar rakt på
Hej !NRoos skrev:Ja det stod väl 175/60-15 men jag tänkte om man kunde ta några vanligare dimensioner såsom 185/65 eller liknande. Bilen är från 1970. Hur vet om om det är dom korta bärarmarna på den?
Hur har det gått?NRoos skrev: Bilen är från 1970. Hur vet om om det är dom korta bärarmarna på den?