Trimljuddämpare

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
valter

Trimljuddämpare

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av så kallade Trimljuddämpare som säljs i div mopedbutiker?Om dom ger bättre effekt när man kör trim än orginal.Den jag har nu har någon av föregående ägare borrat sönder insatsen på så det låter förskräckligt och ett stort genomblås bara så det finns inte något motstånd.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Re: Trimljuddämpare

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
valter skrev:Hej!Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av så kallade Trimljuddämpare som säljs i div mopedbutiker?Om dom ger bättre effekt när man kör trim än orginal.Den jag har nu har någon av föregående ägare borrat sönder insatsen på så det låter förskräckligt och ett stort genomblås bara så det finns inte något motstånd.
MVH/Valter.
Hej !

Skall du ha ett avgassytem som ger effekt så skall du nog kika på:
http://www.racepipe.eu/shop/our_products.php

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tippar på att effektökningen är väldigt liten på en trimljuddämpare från mopedbutiker. Däremot pipan som Patrik visade är beräknad efter din motor så de levererar. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

valter skrev:Hej!Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av så kallade Trimljuddämpare som säljs i div mopedbutiker?Om dom ger bättre effekt när man kör trim än orginal.Den jag har nu har någon av föregående ägare borrat sönder insatsen på så det låter förskräckligt och ett stort genomblås bara så det finns inte något motstånd.
MVH/Valter.
Jag inbillar mej i alla fall att en trimdempare från tex Lelles eller andra mc firmor i alla fall gör att motorn går lite bättre och jämnare, men om man borrar söder tryckkammaren då är det definitivt kört, och priset är ju i bredd med vanliga dämpare som ofta tar mycket större plats. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
valter

Trimljuddämpare

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Igen!.Jag har sett trimljuddämpare hos Ettansmopeder.Som är 32mm och ska vara till trim kan ju vara något att köpa?.
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

valter skrev:Hej Igen!.Jag har sett trimljuddämpare hos Ettansmopeder.Som är 32mm och ska vara till trim kan ju vara något att köpa?.
MVH/Valter.
Dom finns i 28 mm också den kan man ha till standard, men med trim så bör man ha 32mm, sen finns det ju olika märken, att välja på, men dom stora trimmarna dom använder sig av avstämda rör efter vad motorn behöver, där är visst Rexxy och Conrad spec på. :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

alf-johan skrev:
valter skrev:Hej Igen!.Jag har sett trimljuddämpare hos Ettansmopeder.Som är 32mm och ska vara till trim kan ju vara något att köpa?.
MVH/Valter.
Dom finns i 28 mm också den kan man ha till standard, men med trim så bör man ha 32mm, sen finns det ju olika märken, att välja på, men dom stora trimmarna dom använder sig av avstämda rör efter vad motorn behöver, där är visst Rexxy och Conrad spec på. Jag är inte så bra på sånt , men tycker om när motorn går bra och det låter gott :shock:
<!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska du ha 32 mm rör, så ska du ha lite mer trim än standard 54 cc som är det verkliga på dom så k 60 kubikarna

kör på 28 mm med en jamarcoldämpare, då blir det dessutom snyggt utan att det låter som farbror blå vill prata med dej. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En sån här tex, bulan har jag gjort för att inte kicken ska ta i 8) Bild

Uploaded with ImageShack.us att <!-- </EdIndex> --></div>
valter

Trimljuddämpare

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej igen!.Det var vad jag tänkte beställa till mopeden.Jag har kvar 28mm röret och köper en Jamarcoldämpare till den.Kan inte bli sämre än det jag har.
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

valter skrev:Hej igen!.Det var vad jag tänkte beställa till mopeden.Jag har kvar 28mm röret och köper en Jamarcoldämpare till den.Kan inte bli sämre än det jag har.
MVH/Valter.
Blir nog bättre tror jag lycka till :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar