Klarar bara av full gas i 60 sek

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Pop

Klarar bara av full gas i 60 sek

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tjena, jag har problem att få motorn att gå på full gas, den går super fint runt 30-40 km/h, men så fort jag gasar upp den i 50-60 så går den bara bra i typ max 1 minut innan den nästan dör, som den får får lite bränsle och då motorbromsar. har sökt igenom allt med bränsle att göra, men hittar ändå inget som kan kväva flödet av bensin. har även nyss försökt med oliak typer av ljuddämpning material i ljuddämparen, kan det vara det som kväver den för mycket?

det är modell större cylinder, 70 cc med 15 mm insug och förgasar, 28 mm (precis som avgaskanalen är) pipa original lock a like, alltså ingen expansionsrör. <!-- </EdIndex> --></div>
Rick

Inlägg av Rick »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade ett liknande problem med min Bing 15.
Problemet för mej visade sig vara att flottörnålen stängde för tidigt. Jag bockade till fästet lite försiktigt så att nålen stängde lite senare så löste det sig.

/Rickard <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Re: Klarar bara av full gas i 60 sek

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pop skrev:tjena, jag har problem att få motorn att gå på full gas, den går super fint runt 30-40 km/h, men så fort jag gasar upp den i 50-60 så går den bara bra i typ max 1 minut innan den nästan dör, som den får får lite bränsle och då motorbromsar. har sökt igenom allt med bränsle att göra, men hittar ändå inget som kan kväva flödet av bensin. har även nyss försökt med oliak typer av ljuddämpning material i ljuddämparen, kan det vara det som kväver den för mycket?

det är modell större cylinder, 70 cc med 15 mm insug och förgasar, 28 mm (precis som avgaskanalen är) pipa original lock a like, alltså ingen expansionsrör.
En "original" gammal mopeddämpare ska du inte ha någon dämpningsull i överhuvudtaget, ska bara va dom metallväggar som sitter där från början. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okej, tänkte att det kunde vara något sånt, men har varit och pillat flotär förut coh då flöda den som fan och fick det aldrig riktigt bra igen. men ska vara skit försiktig, det är ju typ 5-6 år sedan sist.

jag har byggt lika typer av ljuddämpning, ena är som det ser ut på cross moppar med perforerat rör med dämpul liggandes runt, och original är det ju som kamrar, som enligt mig funkat bäst hitills <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar