svingaxlen på monarscoot..

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
green

svingaxlen på monarscoot..

Inlägg av green »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en liten fråga ska de går att slå ut axlen eller sitter den fast i ramen :roll: mvh green <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska och ska... 40-50 års rost har en tendens att få "lösa" prylar att sitta fast. Kan förresten fastna på ett halvår om man klantar sig och inte fettar in axeln vid montering. <!-- </EdIndex> --></div>
green

Inlägg av green »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okej då är det en ide att gå loss med brännaren då och hoppas att skiten släpper.. <!-- </EdIndex> --></div>
Robmic

axeln

Inlägg av Robmic »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej.
En Skoterettkompis höll på och försökte få ut en axel ur svingen som satt stenhårt. Då lossade han på den lille muttern något varv (tror muttern är smalare på den)-iofs strunt samma-lossade lite på muttern och satte en stor tving som räckte över svingens bredd.
På den ena sidan satte han en träbit med hål för axeln så att käften liksom tryckte på träbiten som i sin tur tryckte mot svingen och på den andra sidan tryckte tvingen direkt på muttern som satt på axeln.
Sedan spände han stenhårt. Dock släppte inte axeln ur bussningen.
Då slog han till på tvingens käft som tryckte på muttern.
Kombinationen hård spänning samtidigt med ett intensivt slag gjorde att det plötsligt släppte.
Voila.
/Robban <!-- </EdIndex> --></div>
green

Inlägg av green »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är ju ett tips.. jag löste nyss med lite 3-36, avdragare, varmluftspistol och HAMMARE.. så nu är gängorna inte som dom ska och hittar ingen som säljer till min modell :oops: de jag har hittat är 195mm och jag tror jag ska ha 185mm långa dia.14mm och gänga 12*1,5. någon som vet var det går att få tag på eller ska man behöva göra en själv :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->prata med simtus, hans adress finns på länk i första sidan <!-- </EdIndex> --></div>
green

Inlägg av green »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:prata med simtus, hans adress finns på länk i första sidan
tackar de ska jag göra.. :D <!-- </EdIndex> --></div>
jesper

Inlägg av jesper »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gasol brännare och 5-56 och tålamod är melodin tänk p åatt det finns en frp(fjädrande rörpinne ) som dtyr upp axeln akta nylon bussningarna i svingen bara <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar