mysko 1140?

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

mysko 1140?

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en moped som ser ut som 1140 sport med cromade fälgar å stag på framskärmen men den är rödvit fanns det? Ni har skrivit att den bara förekom i Madonnablå /Bronzino - Gråvit.
Men om man kollar på eran sida med modellprogrammet på saxoped 1959-60 så finns där en bild på en röd moppe mellan 1138an & 1140 sport vad är det för modell? den e ju röd å har cromade fälgar precis som min? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den lilla bilden visar enligt Rekord Magasinet en 1136'a med kromade fälgar. Men de har tryckt fel! Ramen är detsamma som 1138 o 1140 (styrlåset på höersidan). Lacken är 1138, fälgar o stag en 1140. Har sett denna variant tidigare på en röd (eldröd) Saxoped, men alternativet finns inte upptaget i broschyrer eller kataloger. Jag kan inte säga något med säkerhet, men jag anser att det är en 1140. Eftersom jag sett detta alternativ tidigare skulle jag tro att man utökade lackalternativen på 1140 som bara fanns i två färger, bronzino och blått, medens 1138'an hade fyra färgalternativ. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar