efi

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
f50glx
Forumsponsor
Inlägg: 923
Blev medlem: 03 aug 2010, 23:00

efi

Inlägg av f50glx »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är det nogon som har provat att byga insprutning till mopeder <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
ilogurra
Inlägg: 1748
Blev medlem: 14 dec 2009, 00:00
Ort: Kil värmland

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det finns på dem nyare EU mopederna!

Skulle ju gå att ta ett sånt system å sätta på en veteran :D <!-- </EdIndex> --></div>
G-son
Inlägg: 1056
Blev medlem: 10 aug 2009, 23:00
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det fungerar inte ens på dom nya mopederna som har det från fabrik... :roll: Skulle gärna testa något i stil med Megasquirt, men det är knappast värt det egentligen. <!-- </EdIndex> --></div>
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jadå, det finns några tokar i närheten där jag bor som kör istortsätt bara is racing, några av dom har gjort det till mopeder. dock vet jag inte så mycket om det än att dom haft lite strul med det, och att det mesta är sånt man hittar överallt, exempel spridarna är från en rak bmw 6a. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
ZVEZDA M50
Inlägg: 710
Blev medlem: 20 aug 2009, 23:00
Ort: Trollhättan

Inlägg av ZVEZDA M50 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej !

Jag har funderat på att montera ett komplett motorstyrsystem som fixar bränsle o tändning. Brist på tid har dock hindrat mig från detta projekt.

Jag kan se fördelar med bränsleinsprutning i området lätt-medellast, vid höglast spelar det nog ingen avgjord roll.
Tändningens stora fördel är att kunna få dynamik i tändvinkeln, borde ge klara fördelar i höglast vid höga varvtal.

Notera att jag har ingen potent maskin som kräver avancerade lösningar, utan tänkte mer att det skulle vara kul o pröva på. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar