crescent crazy-type

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

crescent crazy-type

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->håller på att ge mig på ytterligare en e-type just nu, en gammal oräddningsbar rackare :? den har nog fått vara med om det mesta är just nu rostig och ful, med dålig gaffel*naturligtvis* den tvåväxlade sachsrovan som satt på var ju stum :) men inte ska ju moppen få fortsätta att va handväxlad :mutt: kommer foton på vraket så småningom..
ska försöka bygga nåt skoj av detta i allafall.. 8)

(fixat foton // raketsport)
Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
tture

E-type

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kul .jag ska kasta upp bilder på mina e typer med nu när jag ska lacka.kul att följa ditt busbygge <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Oj, var ett objekt :roll: Rolig maskin i övrigt dock, får man fråga vad prislappen var? eller det kanske är hemligt? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he- he ja för att va en e-type var den nog skapligt billig :wink: skulle nog få igen den pengen om jag sålde i delar på tradyra, men icke slaktas ska den inte är ju emot sådan hantering :) , köpte den av en kompis som nog bara ville bli av med den :roll: ska väl erkännas att köpet gjordes upp på en fest :drunken: men ville ju ha nåt att bygga en skoj moppe av så nu börjas ju prövningarna...sen får vi se vad det hela leder till, tanken är att det bara ska finnas ett ex... :whistle2: <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Häftig kick det sitter på, hjälper inte den, så måste motorn verkligen vara stum :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det mesta var ju stumt.. :wink: fick då loss bakhjulet med lite milt våld :nod: ..ha-ha jo den kicken var nåt att ta i vill ja lova...får väl se om det går att få motorn att röra på sig igen..men i såfall i en annan ram.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag håller själv på med ett långprojekt som är baserat på en E-type ram
men resten är ett hopkok av överblivet mtrl. Tanken är att försöka få med så många mopedfabrikat som möjligt så vi får se hur det blir med det :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror Raketaren smet ifrån frågan
men jag tror priset är hemligt 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ha-ha jo vissa gånger behålls priset hemligt staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Spännande projekt raketarn. Vad blir det för stuk? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har inte riktigt klart för mig stuket på den..men nog ska den bli en smula udda.. 8) har gjort ett försök med en sukagaffel på den men kommer nog att behöva några distanser för att få det å passa ... :) tänker försöka byta ut råttsoffan som satt på oxå mot nåt roligare :D <!-- </EdIndex> --></div>
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En dirt track hoj kanske <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nja lutar åt raka motsatsen...gillar pryttlar som blänker oxå.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bling, bling

Vit ram och tank i nån våldsam grönmetallic, vit sadel med grön kederlist. Mycket krom och lite hissad i bakändan. Gärna grovmönstrat bakdäck och rödlackad cylinder 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmm det blir nog lite för mycket bling med dom färgerna pälle, tror nog att den kommer att bli blåflakad, med nåt kul motiv på tanken 8) vi får se..men har då lyckats polera upp diverse krom på den nu i veckan.. :) fick ett problem med de nya lyktfästena jag tänkt använda, men tror jag lyckats lösa problemet med att offra ett gammalt kromat dammsugarrör staff_36-1 så arbetet med detta tokeri fortskrider ju i sakta mak :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar