anton skrev:Fälg banorna och stöt dämparna är nya nu är lack klar,så nu är det bara att hitta ett sadelskin.Färgen skiljer inte så mycket från ultiman.
Seriös renovering Var det svårt att ekra hjul? Hoppas du behåller BP-dekalen.... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Plast raketen är kvar och kommer förmodligen att byggas om på nått vis i vinter.Grannen hjälpte mig att ekra hjulen men det såg inte så svårt ut. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om man ska vara petig så blev ekringen inte riktigt rätt. Dem ska vara tvärsom utanför och innanför på navet. Nu sitter alla invändigt! <!-- </EdIndex> --></div>
Rexxy skrev:Om man ska vara petig så blev ekringen inte riktigt rätt. Dem ska vara tvärsom utanför och innanför på navet. Nu sitter alla invändigt!
...Vilket är mycket snyggare och som jag sa när alla påpekade samma på min stockholmare:
Det är dom små detaljerna som "gör det"
Vid en bedömning på en utställning får man pluspoäng av domarna för såna saker <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade lite att göra i helgen så jag fixade i hop en spark rätt så kul att köra så länge vägen är rak,topp runt 40 så det gäller att planera körningen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle bara ha fixat en bakskärm,jag drog 1,5mm plåtskruv genom ett spikband som jag pumpade fast på hjulet.Och det skulle nog göra ont att sätta benet där eller väldigt o skönt om det lossnar.Ska kolla om det inte finns nått cross däck att köpa i stället. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns ju färdigdubbade vinterdäck till såna moppar.
Det är ju inte direkt ngr värstingsdubb men det kanske funkar.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skitkul, detta påminner mej om när min bror var så där en 12 år, så satte han en rambit fastskruvad på sin bob, monterade sen en cykelmaster och framförde detta fordon på allmän väg. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tog in skoteretten i garaget idag den har bara gnista och kompen känns bra fick i gång den efter lite förgasar rengöring men jag tycker inte att den varvar som den ska.Den ser ändå rätt ok för att ha stått så länge.
Köpte en ruta av en kompis nån som vet vad den kan ha suttit på? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ultiman fick komma ut för första gången i dag tog en provtur och jag tyckte den gick stenhårt minns hur slö jag tyckte den var i höstas.Men snart har man nog vant sig igen och då kommer funderingar på kompressor eller turbo varför blir man aldrig nöjd. <!-- </EdIndex> --></div>
anton skrev:Nu har vi äntligen fått igång stor moppen som har vägrat starta trots att vi bytt det mesta det visade sig vara spridarna,alla 8 hade fastnat.
En dl tvåtaktolja i 50 liter bensin, så slipper man sånt krångel.
ett knep ajg fick lära mig för över 30 år sen. funkar lika bra idag.