trimljuddämpare

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
valter

trimljuddämpare

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!Jag undrar om det ger något mer effekt att köra med 32mm rör och dämpare till en trimmad moped, än, om jag skulle ha ett orginal 28mm som föregående ägare har borrat sönder?.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Re: trimljuddämpare

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
valter skrev:Hej!Jag undrar om det ger något mer effekt att köra med 32mm rör och dämpare till en trimmad moped, än, om jag skulle ha ett orginal 28mm som föregående ägare har borrat sönder?.
MVH/Valter.
Ja lite gör det allt, trasiga grejor är väl aldrig bra, jag vill påsta med risk för skäll att om moppen är trimmad ska det vara 32mm, beror också vilken moped det gäller, (Jag har för mej att du har riktiga grejor att åka på) :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
valter

trimljuddämpare

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Alf!.Ja det är en trimmad Sachs 2-växlad.Det sista jag gjorde innan vintern var att dreva upp den,så den inte varvar så mycket.Kollade toppfarten med en bil efter, gick i ungefär 60km/tim.Men låter alldeles för högt tack vare ljuddämparen.Det är ju bara ett stort genomblåst igenom den.Det var därför jag undrar om den skulle gå bättre med en trimdämpare?.
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja med rätt sort :D <!-- </EdIndex> --></div>
valter

trimljuddämpare

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Igen!.Hade tänkt mej en Jamarcol 32mm med rör 32mm också.
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det blir alldeles utmärkt Valter, har själv en sån :D <!-- </EdIndex> --></div>
valter

trimljuddämpare

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Alf!.Det får bli ett avgas o ett rör i önskelistan till Tomten.Jag får önska dej en Riktig God Jul och en trevlig forsättning på det nya året.
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack det samma Valter :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar