rambler rocket

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ääää... Ser ju "nästan" orginal ut ju!? :wink:

Grym moppe! <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för bilderna Cobra, tror jag förstår varför du kallas Cobra nu...

Hur får du kedjelinjen att funka egentligen? Z-motor på en MCB-ram ser ut att kräva att man förskjuter motorn rejält åt höger, eller hur? <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ca 5 mm åt höger med motorn jasså du fick korten mvh cobra <!-- </EdIndex> --></div>
Peppe^
Kontakt:

Inlägg av Peppe^ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en E-typ med Zundappmotor, funkar bra med kedjan.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Bild
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jodå, jag fick bilderna :D SM i stummis i ditt garage eller?

Så det räcker med att förskjuta Z-motorn 5 mm i sidled för att få kedjan att lira? Gäller det 2 växlad motor då eller kvittar det vilken Sax vi pratar om. Mitt berömda ögonmått måste vara krokigt... <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sm å sm några finns ju. blev en till i Örebro igår vad jag nu ska med den till vi får se om den blir kvar tyckte det var lika bra att slå till på den så Tompa fick sig ett gott skratt.Jo ca 5mm men det är lika bra att mäta, det skall vara lika på 3 v till 5 v motorer beroende om man kör med plant drev eller inte fram.mvh cobra <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här uppe i trakterna är Stummisar ovanliga tyvärr... Har under mina år som tvångsmopedist aldrig stött på någon :cry:

Du får väl hojta till om nåt vrak ska avyttras. Har en polare som åker till Smedjebacken emellåt i jobbet... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Re: rambler rocket

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:BildBild
Nu modifierar jag ramblern lite med en annan tysk kvalitetsmotor av märket zundapp 5 pet och 70cc
Ser nice ut...även fast det är en Dappe motor :!:

Men är det inte cyllen lite väl nära framskärmen tro :?: <!-- </EdIndex> --></div>
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej det ser inte tajt ut, min combinette har det mycket tajtare se bild.
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Pälle

Inlägg av Pälle »

flora skrev:Nej det ser inte tajt ut, min combinette har det mycket tajtare se bild.
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Oj det var tajt, är din gaffel möjligtvis knäckt? <!-- </EdIndex> --></div>
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej gaffel är inte knäck det är solfjädertoppen som bygger betydligt mer än vad original pärontopp gör, även jamarcol dämparen bygger mer den fick jag göra om fästet på vid cylinder, jag fick korta av det för att det skulle passa. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

flora skrev:Nej det ser inte tajt ut, min combinette har det mycket tajtare se bild.
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Hmm... det måste väl vara tajt iaf.... :lol: :D <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

cobra karlsson skrev:Har gett upp man är väl dum i huvudet. problem med dessa kort men pma ditt mobilnummer så skickar jag ett mms på hur det ser ut hälsn cURL=http://img203.imageshack.us/i/tommyskort105.jpg/]Bild[/URL]

Uploaded with ImageShack.usobra Hittade en bild på min ombyggda 1185 a men lite svårt att se hur jag gjort när det är målat
Cobra, Vad har du för bakdäck på den där? köpt var? <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
cobra karlsson
Kontakt:

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det köpte jag av Largus i Kannjack kommer inte ihåg vad det var för något <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Okej :( <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Skriv svar