<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har som sagt stuvat lite inför kommande projektering passade på att ta
ett foto på en NSU Prima som jag inhandlat. Jag hade flyt med att snubben som sålde den hörde av sig efter en månad å hade en kartong full med alla dom saknade delarna. Så de var bara å åka dit å köpa dom med. En femhundring fick han för besväret tyckte det var helt ok
Den här linjesköna mojängen är från 1957 å har elstart. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En sådan här ska jag hjälpa till med och börja renovera till sommaren, dock tyvärr inte min. Modellen är en Goggo Roller:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja påminner lite om en Heinkel Tourist det är som att sitta på ett upp-&-ner vänt badkar cool <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härligt, fin bruksis!
Bilden är väl från en annan vår hoppas annars blir jag riktigt deprimerad över våran snömängd.
Jag skulle gärna ha en bruksvespa.
Har vi lite flyt så står det en Vespa 50 i garaget inom snar framtid. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Får lite dåligt samvete av att se Nsu vespa men samtidigt lite lust att kanske göra något.
Har en Nsu Prima 1959 års modell vilken blev isärskruvad för lättare renovering för ca 15 år sedan men som vanligt har det alltid kommit andra saker som gått före.
Motorn har legat färdig på arbetsbänken och tagit plats i säkert 10 år och resten ligger på höskullen.
Borde kanske plocka fram delarna och spruta lite färg vilket var största orsaken till att den revs ner.
Ska bara göra färdigt VW som tar plats i garaget, spacklas och slipas för tillfället så förhoppningsvis kan den snart få lack och efter det få återförenas med bottenplattan. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja kom igen
bara att plocka ihop! Är den komplett å med motorn klar så är det ju djävligt snabbt att lacka å smälla ihop. Sen kan du glida omkring på en vuxenmoppe i sommar!
Dom är ju så fräna & dom hade ju elstart redan -57
Jag har en till som är hyffsat komplett patinerad grå som jag ska slita ut ur bodan snart för att göra en sammanställning på vad som saknas.
Jag för kartotek så jag vet vad jag ska leta för olika delar till mina fordon & den är inte inventerad. Kan lägga upp en bild när den kommit ut i dagsljuset efter 10år i mörkret. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här kommer en Svala flygandes i äcklig kulör..med all personlighet å karisma som bortflugen, ett praktexempel på folks dårskap! (fick veta att den var i bra patinerat skick innan transformeringen till Kawagrön å feta svarta kanotlister).
Den blev nog snarare mer lik en papegoja än en svala i sin nya skepnad..
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->förstår inte folk som tycker ljusgrönt/neongrönt är en laglig färg att måla! typisk volvo raggar färg <!-- </EdIndex> --></div>