<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har byggt på en 2 växlad Sachs under ett antal år för att optimera effekten ,förekom i någon gammal tråd för länge sedan .Målet har varit att få bra snurr i den utan exotiska delar och få en känsla av vad som hetsar en 2 taktare

.Har svetsat om blockhalvorna för reed hus matning
under cylinder foten, en 5 halva med diverse kanal modifieringar,nytillverkat förbränningsutrymme med extra kylflänsar,har provat ett antal varianter av portningar och nytillverkade förbrännings utrymmen och olika aktiva pipor under årens lopp .Just nu för vårens
övningar har den fått tillotson 24 mm förgasare och kina rotor kitt från en fyrtaktare, samt nytillverkat veparti med en uträknad balans faktor.
Har åkt 93 kilometer i dagsläget hoppas nå 100 i sommar .Så ge ett exakt facit på en trimm formel till Sachs för att få riktigt bra hugg i bita
rna är svårt

men att höja portarna efter alla konstens regler med aktivt system ger en trevlig vass Sachs men efter 80 blås så är det värre i kvadrat

just nu har min motor värmen som värsta fiende på grund av cylinderns storlek

så slipa på i cylindern ,bygg en bra pipa som passar två växlat och våga prova lite saker så kommer det att bli skoj

<!-- </EdIndex> --></div>