Renovering av 50S

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Agent.007

Renovering av 50S

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej alla moppevänner!

Jag har läst på detta forum länge nu utan att göra mig hörd, men tänkte att det får vara slut med det nu... :snooze:

Ett av mina projekt är en Crescent 50S som ska bli körbar till sommaren är det tänkt. Jag bytte till mig den (+två 2000S vrak) av en polare som var i behov av en dator.
Tyvärr var den i bedrövligt skick och jag hade inte alls tänkt att få den körbar. Den var bl.a. krockad så framgaffeln var helt böjd. Har fått fram lite delar till den och jag tror att jag börjar få koll på läget nu, men det är ett par saker som saknas.

Jag saknar stödet till den, hur ser det ut så jag vet vad jag skall hålla utkik efter?

Jag antar att jag måste få upp lite bilder på projektet eftersom jag själv uppskattar när andra gör det... Vi får väl se om jag lyckas. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Välkommen ur tystnaden! :D

Lägger in en bild där stödet syns, men jag kan fixa en bättre senare. Det ska inte vara lackat och det är av platt, vinklad metall. Inga rundrör som till raketer.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Agent.007

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här kommer en lite bild på hur motorn kommer att se ut.
Tänkte först att den skulle sitta på mitt 2000 custom projekt men eftersom jag tycker att det ser lite klumpigt ut med en fläktkyld på den lilla ramen så åker den på denna moppe istället. Motorn är inte ihopsatt än men det ska väl förhoppningsvis gå att klämma in det bland alla andra måsten...

Amazon_jerka

Inlägg av Amazon_jerka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser fint ut.
Udda med svart metallic <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:clapping: Supersnyggt! Är det en svartmetallic eller grafitgrå?

Vilken cool avatar! Med den moppen måste det ju kännas som att köra en svävare. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Agent.007

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Avatarbilden hittade jag på någon tysk hemsida, minns inte vad moppen heter. Det är någon reklambild från en tidning. Bilden är omänskligt rolig, jag skrattade så tårarna sprutade hela den eftermiddagem jag och polaren hittade den.

Färgen är Ford mörkgrå metallic. Är granne med en bilverkstad på jobbet. När de skulle lacka om vissa delar på min Focus (ibland så hoppar bara bucklorna på en :roll: ) så bad jag om lite färg till motorn. Det slutade med att de sprutade motordelarna också. Det är inte perfekt skick på lacken, men jag tänkte att jag skulle använda den också. <!-- </EdIndex> --></div>
Agent.007

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittade en länk till en större bild på min avatar.

http://www.cybermotorcycle.com/gallery/graziella/Motograziella%20advert.htm <!-- </EdIndex> --></div>
Agent.007

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här kommer en bild på stödet jag hittade på Örebromarknaden.
Är det rätt modell? Det är en skada vid infästningen till ramen. Tänkte att det nog går att fixa. Hur som helst blev jag inte fattig av köpet...

Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jajamensan! Det är helt rätt. Kul att du hittade ett så snabbt. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Agent.007

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är en bättre bild på skadan. Hur ska det se ut?

Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->"Benen" ska bara gå lite högre upp. Kan mäta och fota senare, men jag har de undanpackade för en tid framöver och kommer inte åt dom. Ingen annan som har ett löst stöd att mäta? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ska lägga in en bild pp det jag har köpt av er :) ska försöka fixa in den bilden ikväll när jag kommit från jobbet 8) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja då kommer det några kort på 50s stödet...hoppas dom kan hjälpa dig.. :)
Bild

Bild

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Agent.007

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett stort tack att du tog dig tid att ta bilder på ditt stöd thankyou_blue

Det är verkligen fantastiskt med så mycket hjälpsamma människor på detta forum. Fast jag tror att ni kommer att hinna tröttna på mig, har massor med frågor liggandes... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Agent.007

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hittade en bild på moppen i fyndskicket, den är tagen med en mobiltelefon i ett garage så kvaliteten är där efter.

Det var en sadel från en 2000S monterad på den, för att få dit den hade han borrat rakt igenom sadel, ram och skärm. Dessutom var flänsen på ramen bortkapad på ett par ställen.

Tyvärr är det fel bakskärm på den och det kanske är fel framskärm också. Får se om jag kan hitta några av rätt modell.

Skriv svar