
mysko fordontråd
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan det ha varit en puch i begynnelsen
eftersom dom rostade friskt behövdes det ju rätt *virke* i renoveringarna, där får man nog se upp så man inte får stickor i fingrarna när man putsar.. 
lägg märke till alabamaskylten i bakgrunden..
<!-- </EdIndex> --></div>


lägg märke till alabamaskylten i bakgrunden..

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->så här ser den ut bakifrån 
Alf din gamla snickare känner du inte suget
Fram me ngr 2"x3"or (eller 45x70 som dom numera heter) lite spikbleck, vagnsbult å saken e kirrad
Påminner faktiskt lite om dom där danska hojarna Nimbus fast dom är tillverkade av plattjärn ist..
<!-- </EdIndex> --></div>

Alf din gamla snickare känner du inte suget



-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->projekt No ? Vi har limmat krokar av olika slag med blandade träsorter.
Största är alla bänkar på Odenplan i ek. Går runt en del träd och står på stensockel. Basade och sedan lamellimmade i 45 mm ekplank. brädden ca0,5 m. Den som har möjlighet att kolla på dom gör det och kolla under hur dom är fastsatta.
Träslöjd av den högre skolan.
Vore det inte snickarbevis nog. <!-- </EdIndex> --></div>
Största är alla bänkar på Odenplan i ek. Går runt en del träd och står på stensockel. Basade och sedan lamellimmade i 45 mm ekplank. brädden ca0,5 m. Den som har möjlighet att kolla på dom gör det och kolla under hur dom är fastsatta.

Vore det inte snickarbevis nog. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->joovars men nu behöver man ju inte överdriva för då blir det ju aldrig klart. Nä bygg en i plyfa som man limmar till rätt tjocklek å som Affe säger en ektunna i miniatyr till tank. sedan kan man ju göra beslagen i å reglagen i polerad mässing.Najs
<!-- </EdIndex> --></div>

-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->finns en mycket udda bil och mc byggar stil i japan, som kallas bozosuko, som kom till vad jag förstått av mafian och gangsters på motorcyklar i japan på 70 talet.
motorcyklarna är fortfarande något som istortsätt bara gängmedlemmar åker runt med, medan bilarna kan vara vem som helst. hela grejen med avgasrören är att det ska låta som tusan, ligga på varvstopp och förra ett jävla oljud, oftast är dom också modifierade så dom plockat bort stora burkarna på avgasrören, och slänger dit små burkar efter varandra, så det blir hög tonigare ljud. stilen är ju ganska udda, och bilarna ska oftast ha riktigt breda fälgar som är 13x13" är inte ovanligt, sedan på det så ska man vad man i sverige kallar "tysktuka" däcken, då däcken ska vara för små för fälgen så det blir som lutande däcksidor innåt. fälgarna kommer oftast från japanska motorsporter. och bilarna såklart är deras egna, rätt ofta 60 tals modeller, men max 80 tal. och dom må se värdelösa ut, men det är mer eller mindre standard att dom måste gå som in i helvete för att inte få bilen sönderslagen.



film på motorcyklarna hur dom låter.
http://www.youtube.com/watch?v=WmDmqeIKEbo&feature=related
och inom bilkulturen så samlas på man på stora parkeringar och kör rut istortsätt och varvar så mycket som möjligt.
http://www.youtube.com/watch?v=LL7jF9FiNU0&feature=player_embedded
tänk er att det här är japan, ett land där tystnad är något mycket värdefullt och alla respekterar det, sen kommer det in en motorcykel och varvar skiten ur den, klart som fan dom blir hatade.
min egna tanke kring sånt här är, bruuuutalt, skulle älska att bygga om någon av mina bilar, kanske inte med 4 meter långt avgasrör
<!-- </EdIndex> --></div>
motorcyklarna är fortfarande något som istortsätt bara gängmedlemmar åker runt med, medan bilarna kan vara vem som helst. hela grejen med avgasrören är att det ska låta som tusan, ligga på varvstopp och förra ett jävla oljud, oftast är dom också modifierade så dom plockat bort stora burkarna på avgasrören, och slänger dit små burkar efter varandra, så det blir hög tonigare ljud. stilen är ju ganska udda, och bilarna ska oftast ha riktigt breda fälgar som är 13x13" är inte ovanligt, sedan på det så ska man vad man i sverige kallar "tysktuka" däcken, då däcken ska vara för små för fälgen så det blir som lutande däcksidor innåt. fälgarna kommer oftast från japanska motorsporter. och bilarna såklart är deras egna, rätt ofta 60 tals modeller, men max 80 tal. och dom må se värdelösa ut, men det är mer eller mindre standard att dom måste gå som in i helvete för att inte få bilen sönderslagen.



film på motorcyklarna hur dom låter.
http://www.youtube.com/watch?v=WmDmqeIKEbo&feature=related
och inom bilkulturen så samlas på man på stora parkeringar och kör rut istortsätt och varvar så mycket som möjligt.
http://www.youtube.com/watch?v=LL7jF9FiNU0&feature=player_embedded
tänk er att det här är japan, ett land där tystnad är något mycket värdefullt och alla respekterar det, sen kommer det in en motorcykel och varvar skiten ur den, klart som fan dom blir hatade.
min egna tanke kring sånt här är, bruuuutalt, skulle älska att bygga om någon av mina bilar, kanske inte med 4 meter långt avgasrör

-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..