Vad jobbar ni med?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pluggar Komvux på Edströmska till Fordonsmekaniker! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Kontakt:

försöker låta bli

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Undviker så mycket jag kan att jobba, därför har jag anställt massa folk på min firma som skall göra jobbet. ( 27 st i dagsläget ). Tänkte tyvärr inte på att det är en massa jobb att ta hand om de anställda, så det är fullt upp ändå.
Vi jobbar med kök. www.marbodal.nu <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har jobbat som bilrekondare på carstedts ford i väldigt många år nu :roll: började jobba där 1977 som bilmek, efter jag lumpen 1981 så blev jag rekare å har jobbat med det sedan dess....så många bilar har hunnit rulla emmellan mina fingrar :lol: dom säljer numera FORD Mazda å SAAB... <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
carl76

Inlägg av carl76 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mest som montör men även emballerare och emballagesnickare.[/list] <!-- </EdIndex> --></div>
Letar efter Mustang anaconda, , cross, , cross b och cross special och TT!
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Arbetslös, men har jobbat med att demontera volvo 480, hos en väldigt korkad chef.

Skall dock plugga till svetsare inom TIG senare, men det får bli efter att livet tagit sin vändning uppåt.

Grannen, häftigt, trodde ingen här höll på med reptiler :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
jerry666

Inlägg av jerry666 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Neifelheim skrev:Arbetslös, men har jobbat med att demontera volvo 480, hos en väldigt korkad chef.

Skall dock plugga till svetsare inom TIG senare, men det får bli efter att livet tagit sin vändning uppåt.

Grannen, häftigt, trodde ingen här höll på med reptiler :roll:

trist med arbetslöshet! var i träsket tills i somras då jag äntligen fick anställning :) . visserligen på halvtid men nu får man lite ruljangs på livet iallafall.
utbildad till bilmekaniker men nu egenföretagare och halvtid (+tid :oops: )
på spånga-släpet och bygger/lagar/servar mm släpvagnar på beställning etc. vilket är extremt kul då det ingår mycket olika arbetsuppgifter <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja vad ska man säga att ja jobbar med. är Försäljare av fyrhjulingar av märkena Arctic cat och suzuki och allt i stihls sortiment även släpkärror samt däck till alla slags fordon. vi säljer lite av varje kan man säga! sen är jag mekaniker i vår verkstad och reparerar allt från grästrimmer till husbilar. nu på vintern e jag även maskinförare med vår traktor som vi kör åt vår kommun med på cykel och gångvägar. så man har lite olika sysslor vilket passar mig prima! har ju en fin verkstad till mopeden! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->allkonstnär.

har några licens i svets, utbildad fordonsmekaniker...

har jobbat som:
tig svetsare.
fordonmekaniker på volvo och VW.
dagisfröken / förskolefröken.
dator reparatör.
kassör i butik
jobbat i klädbutik.
jobbat i psykvården.
jobbat med funktionshindrade.
jobbar just nu i spelbutik.

detta är hur marknaden för oss lite yngre sett ut i och med hela bank krascherna och liknande. det där är kanske 60% av alla jobb som jag gjort på 3 år, längre än 1 månad. flera av dom samtidigt. <!-- </EdIndex> --></div>
stefan

Inlägg av stefan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jobbar som inne säljare
Säljer allt inom hydraulik, pneumatik, industrislang, oljor och mycket annat <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Spåntupp (finsnickare) och egenföretagare. Tre anstälda. Ibland gör vi det som inte Marbodal fixar :roll: Har varit det dom sista 23 åren. Knappt 7 månader kvar sedan pension, jippi :D <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad jag jobbar/har jobbat med:

Lite allt möjligt har jag trotts bara 19år hunnit med:

Rivningsarbetare, få arbeten är så befriande som att ha sönder saker.
Svetsare/grovsmide, har svetsat med MIG/MAG svets sedan förskolan (6år gammal), så självlärd ickelicenserad men ändån finns det jobbet på papper.
Traktorförare
Hjullastarförare
Truckförare. Tog truckkort B1 på en gymnasielinje
Lastbilsreparatör, i pappas åkeri under en 2år lång period.
Vaktmästare
Jordgubbsslav (för dålig lön för att kalla arbete)

Nuvarande är dock Butiksbiträde, bil, gräsklippare, mopedmekaniker på Macken i Rinkabyholm (jodå, firman heter faktiskt "Macken"). Började som praktikant men har nu jobbat som timanställd där i 2år.

Samt att jag dom senaste 3vintrarna sedan jag tog traktorkort hoppar in i snösvängen med arbetstid från 19:00 (då macken stänger för kvällen), tills 12:00 på dagarna <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag utbildar mig till mc & marin samt småmaskins mekaniker på Edströmska gymnasiet i här i Västerås! väldigt bred utbildning, mc/ moped/ marin/ snöskoter/ arbetsmaskiner/ gräsklippare ja i stort sett allt emellan personbil och tyngre fordon. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Går andra året på gymnasiet, utbildar mig till elektriker 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Går andra året på tungmeck på Rodengymnasiet i Norrtälje, men vi får se hur det blir med det, kanske byter personbilsmeck för man meckar inget tungt i skolan :( <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Matte

Inlägg av Matte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kronologiskt ungefär:

Vaktmästare
Styr & Reglertekniker
Militär FLygtekniker
Civil Flygtekniker (LIN & SAS)
Driftsansvarig diverse IT-system

Det jag kan hyfsat utöver ovan nämnda är:
VVS
Installationsel