sachsaha = slö..
-
- Inlägg: 91
- Blev medlem: 14 jun 2010, 23:00
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Handlar det om att centrum på cylinderloppet inte hamnar som en orginal sachscylinder eller är det själva vinkeln på loppet i förhållande till cylinderfoten?
Funderar på en liknande övning men skulle gärna förstå detta först.
mvh Ricky <!-- </EdIndex> --></div>
Jag har sett dig nämna detta i andra trådar, men förstår inte vad du menar.Conrad Engström skrev:Om inte vinkeln på cylindern i förhållande till vevaxeln är 90 grader, går det inte långa stunden.
Handlar det om att centrum på cylinderloppet inte hamnar som en orginal sachscylinder eller är det själva vinkeln på loppet i förhållande till cylinderfoten?
Funderar på en liknande övning men skulle gärna förstå detta först.
mvh Ricky <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 91
- Blev medlem: 14 jun 2010, 23:00
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade samma symptom på en moppe och det var tanklocket som var för tätt så det blev vacuum i tanken. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
-
- Inlägg: 91
- Blev medlem: 14 jun 2010, 23:00
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan ju prova att starta utan tanklock.
men jag provade nu att ta bort nålen och den svarade bättre på gasen men den gick ju skit annars. och jag har nålen så högt upp jag kan nu, jag kanske ska sänka den istället ?
just nu kan jag inte heller prova mopeden eftersom den stannar efter ett tag och inte startar sen men det måste vara kondensatorn. <!-- </EdIndex> --></div>
men jag provade nu att ta bort nålen och den svarade bättre på gasen men den gick ju skit annars. och jag har nålen så högt upp jag kan nu, jag kanske ska sänka den istället ?
just nu kan jag inte heller prova mopeden eftersom den stannar efter ett tag och inte startar sen men det måste vara kondensatorn. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Häng på en kondensator på dödarkabeln (Svarta ifrån tändplattan) och häng fast kondensatorn på något snyggt ställe på blocket utanför. Då kan den inte bli förstörd p.g.a värme. <!-- </EdIndex> --></div>Robert1209 skrev:kan ju prova att starta utan tanklock.
men jag provade nu att ta bort nålen och den svarade bättre på gasen men den gick ju skit annars. och jag har nålen så högt upp jag kan nu, jag kanske ska sänka den istället ?
just nu kan jag inte heller prova mopeden eftersom den stannar efter ett tag och inte startar sen men det måste vara kondensatorn.
-
- Inlägg: 91
- Blev medlem: 14 jun 2010, 23:00
-
- Inlägg: 91
- Blev medlem: 14 jun 2010, 23:00
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ska jag koppla ihop kabeln från tändspolen till den som går till brytarna, och sen kondesatorn på dödar kabeln ?
och är det ingen som har mer förslag på fel som kan va ?
jag har hittat ett fel iaf och det är att det läckte bensin ur insuget så ska täta det och se sen.. <!-- </EdIndex> --></div>
och är det ingen som har mer förslag på fel som kan va ?

jag har hittat ett fel iaf och det är att det läckte bensin ur insuget så ska täta det och se sen.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ja, dödarkabeln går ju ifrån brytaren. Skarva dit kondensatorn där, och jorda skalet på kondensatorn på motorn. (Köp gärna en kondensator som har fäste, t.ex till en bil.) <!-- </EdIndex> --></div>Robert1209 skrev:ska jag koppla ihop kabeln från tändspolen till den som går till brytarna, och sen kondesatorn på dödar kabeln ?
och är det ingen som har mer förslag på fel som kan va ?
jag har hittat ett fel iaf och det är att det läckte bensin ur insuget så ska täta det och se sen..
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fixa insuget så det är tätt. Kolla så det verkligen är tätt överallt! Sen går den som en påse skit om den får alldeles för mycket soppa. Kolla på stiftet, det ska ha en brun nyans. Är det vitt får det för lite soppa, är det svart får den för mycket. Hoppas du får den gå bra så jag får se ett filmklipp när du maxar den
<!-- </EdIndex> --></div>

-
- Inlägg: 91
- Blev medlem: 14 jun 2010, 23:00
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ah jag ska fixa det efter jul !
stiftet är brunt, och den sotar ingenting så det är nog rätt, men om jag tar ur stiftet och torkar av det sätter i och kickar så blir det bara lite lite fuktigt och den startar självklart inte, så jag måste slå bensin i då startar den direkt, så det verkar som den får för lite
det kanske kommer en film sen om den går som jag vill
<!-- </EdIndex> --></div>
stiftet är brunt, och den sotar ingenting så det är nog rätt, men om jag tar ur stiftet och torkar av det sätter i och kickar så blir det bara lite lite fuktigt och den startar självklart inte, så jag måste slå bensin i då startar den direkt, så det verkar som den får för lite

det kanske kommer en film sen om den går som jag vill

- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län