<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bill Hirsch gör bara bra grejer har nämnt det tidigare ang Miracle paint som är den enda färgen som klarar batterisyra/bromsvätska. Dom som inte provat den måste testa!! Däremot medföljer det flera A-4 papper med varningstexter å döskallar..å man blir enormt vimsig om man inte har andningsskydd!!
Bill Hirsch har även Värdens största kulörsystem på motorfärger! Som sagt endast bra grejer <!-- </EdIndex> --></div>
tompa skrev:Det här med att fylla tanken full under vintern är väl ok, om man är rädd för rost å sånt,
men på våren har bensinen så dåligt energivärde, så det är nästan bara att hälla ut skiten
Jag kan glädja dig med att du har fel betr energivärdet, möjligtvis förändras det marginellt.
Vad som händer är att de mer lättflyktiga kolvätena förångas och hamnar hos änglarna, vilket mer eller mindre påverkar startbarheten hos motorn samt försämrar knackningsbeständigheten hos bränslet.
Slutsats, färsk bensin är bäst, men bensin lagrad i en någorlunda gastät tank under vintern är inte oanvändbar på långa vägar. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa skrev:Det här med att fylla tanken full under vintern är väl ok, om man är rädd för rost å sånt,
men på våren har bensinen så dåligt energivärde, så det är nästan bara att hälla ut skiten
Jag kan glädja dig med att du har fel betr energivärdet, möjligtvis förändras det marginellt.
Vad som händer är att de mer lättflyktiga kolvätena förångas och hamnar hos änglarna, vilket mer eller mindre påverkar startbarheten hos motorn samt försämrar knackningsbeständigheten hos bränslet.
Slutsats, färsk bensin är bäst, men bensin lagrad i en någorlunda gastät tank under vintern är inte oanvändbar på långa vägar.
Bra du svara, den här diskussion har varit förut & Tompa går inte att överbevisa... :yoda: <!-- </EdIndex> --></div>
kimpa skrev:Hej
Har just syra betat en rostig bensin tank så nu är den plåt ren inni
Är det någon som har något bra tips vad man kan behandla den med mot framtida rost angrepp invändigt ???? TIPS
hur syra betar man en tank? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett alternativ att hålla tanken full OCH ha en lättstartad moppe på våren är att slå i en dunk Aspen-soppa i moppen på hösten. Varför? Jo, Aspen (Alkylat-bränsle) är lagringsbeständigt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om man ska krångla på riktigt så kan man ju tömma tanken och hälla soppan i en tät dunk
Sen kan man slå i diesel i tanken under vintern
När våren kommer så tappar man ur dieseln och spar den "på hyllan" till nästa vinter
Sen fyller man upp med ny färsk bensin (eller den man tömde ur på hösten) <!-- </EdIndex> --></div>
Matte skrev:Ett alternativ att hålla tanken full OCH ha en lättstartad moppe på våren är att slå i en dunk Aspen-soppa i moppen på hösten. Varför? Jo, Aspen (Alkylat-bränsle) är lagringsbeständigt.
Matte skrev:Ett alternativ att hålla tanken full OCH ha en lättstartad moppe på våren är att slå i en dunk Aspen-soppa i moppen på hösten. Varför? Jo, Aspen (Alkylat-bränsle) är lagringsbeständigt.
Enda problemet är när man använd olja värd namnet (tål inte under 8+) <!-- </EdIndex> --></div>