Renovering av 50S

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ingen fara det är klart man ska hjälpa varandra om det är möjligt, vi har nog alla en del frågor på olika modeller :)
skickar in lite bilder på min 50 s oxå, har ju inte haft tid att åtgärda den ännu, tänker nog behålla det patienterade originalskicket på den, ska komplettera den med ett mer tidsenligt bakljus och montera stödet på den lär säkert bli mera pyssel oxå :wink:
Bild

Bild

lär nog dyka upp mer på forumet om den så småningom :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Agent.007

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En liten uppdatering. Ena fästet i svingen för stötdämparen var förstört så jag tog och svarvade ett nytt.

Bild

Bild

Det är inte bara ett lager färg...
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Agent.007

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Plockade isär framhjulet idag då det behövdes en rengöring och färgborttagning.

När jag mätte ekrarna så har de olika längd, 160mm och 190mm.
Jag blev lite förvånad då jag räknade med att alla ekrar skulle ha samma längd.

Antar att det ställer till det lite när man ska köpa nya. De satser som finns att köpa innehåller ju bara ekrar av samma längd.

Har ni några tips var man hittar ekrar :?:
Mopedfantasterna verkar ha den som är 160mm men inte den på 190mm.

Det är lite olika vinkel på dem också, vad sitter det på orginal? <!-- </EdIndex> --></div>
River

Inlägg av River »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ring Norscand ekersats till framhjulet 300:- tel 0270-287805

50s

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har en framskärm liggande till en sån. även en ram med gaffel. dock ej ngn sving. även ett framhjul tror ja, och lock till verktygslådan, mvh Niklas <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fel framskärm vet ja inte om de e. har en ram me lite smådelar liggande o den har en liknande skärm. ramen e för övrigt till salu. kolla under 50s på säljes för bild. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar