Sexopeden - Saxopedvraket från 1955 - val av ljuddämpare

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
peter/gbg skrev:Bild

bygg den så här 8)
:headbang: :headbang: :headbang:

Ja den är fin...men nu är det ju lågbudget och helst ska allt finnas i skrotlådan. Just nu så går det lite tungt på hjulfronten.

Får kolla lite mer i skrotlådan.

Förresten, den på bilden, visst har den 17-tums hjul? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, en EKF har väl alla i skrotlådan? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det blir en fin stålåsna! Men vet du vad du skall ha för motor? Dom nyare passar inte :cry: är för breda. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

Conrad Engström skrev:Det blir en fin stålåsna! Men vet du vad du skall ha för motor? Dom nyare passar inte :cry: är för breda.
Hur nya då? En 2petad trampmotor från 1959 passar iallafall :D <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Huvva Pälle....har du för mycket tid över såhär i hjultider.... :?:
Kanske skulle du skruva ihop råttboet så det påminner om en måpet åsså
lägga den på blocket.se för 3500:- i renoverbart skick :idea:
Mycket mera vänligt för plånboken din och tänk :idea: Sitta framför brasan i govärmen,
sprätta en kall bärs å bara mysa när du tittar på de olika placeringsmöjligheterna
du får för 35 hundralappar.....Tjoho va ja e bra... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
tture

bromssköld

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tur att jag har dig Conrad .när du skrev låda så kom jag på en låda jag la unden .där låg detta nav och lite till .
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den blir nog bra, hade ju varit kul om patinan behållits, men ibland blir det lite för mycket patina :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den brunröda nyansen var otroligt snygg :thumb: De blir spännande detta staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
peter/gbg

Inlägg av peter/gbg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo det är väl 17tum, men vilken go lack du lagt på ramen ser helt ok ut,
mera foton under byggets gång <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

Pälle skrev:
Conrad Engström skrev:Det blir en fin stålåsna! Men vet du vad du skall ha för motor? Dom nyare passar inte :cry: är för breda.
Hur nya då? En 2petad trampmotor från 1959 passar iallafall :D
Ja :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den hade vart skit ball om du sparat patinan och lagt pengarna på motor istället :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

SachsMekarn skrev:Den hade vart skit ball om du sparat patinan och lagt pengarna på motor istället :roll:
Jag vet :roll: men det är ju så kul att slipa å måla. "Det bara hände...."

Måste korrigera det jag skrev tidigare, jag har bara bränt 75 kronor hittills :lol:

Lacken, jo det var rea på Motipfärg hos Mekonomen så jag plockade några burkar som såg vettiga ut. Rejält med klarlack gjorde susen.

@Grannen; 35 hundralappar lär den nog aldrig bli värd :roll:

@tture; hur kom ditt nav in i denna tråd? Aha, du vill ekra upp ett fint hjul åt mig, tackar :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pälle har du en lika stummis som min grabb har ??men det är klart han håller på att modifiera dit en derbimotor så de blir nog lite olika ändå.hälsn cobra <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

cobra karlsson skrev:Pälle har du en lika stummis som min grabb har ??men det är klart han håller på att modifiera dit en derbimotor så de blir nog lite olika ändå.hälsn cobra
Tänker du på den där som jag nästan köpte av dig? Mjae, den är väl lite grövre än den här tror jag. Min är ju av modellen "cykelbrux", den han har är en "klenbrux". Hans är nog en bättre utgångspunkt att bygga på men vad gör man.... <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar