Crescent F50 Racemoppe

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->viktigast är väl ändå funktion före form, må hända att svetsarna är lite halv fula, så länge dom håller, så är det viktigast. när man kör med MMA så sprutar det ju rätt friskt om dom ibland, och jag har inte stött på någon som har något att klaga över mina fogar... statens järnvägar har ju till och med godkänt några av mina fulaste fogar när jag varit med och svetsat broar :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Kolsyra.

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmmm Baxmatte, kollade lite på kolsyra jag med. Har en äldre kolsyrabrandsläckre som jag tänkte fylla igen.

Hört att man kunde få den fylld på Brandstationer. Kontaktade dom, fick till svar att en gammal brandsläcker
måste provtyckas inna dom kunde fylla denna.

Fyllning 300-400kr + Provtryckningen 500kr blev dyrt...skrotade denna ide.. då jag redan har en tub för argon/mision..:!:

Vad har du för tub Braxmatte, några stämplar/märke eller nåt man ska ha, som bevisar att den är oki provtyckt ????

Någon som vet nåt hur man gör/har provat med kolsyra. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kom på nu att jag gjorde "släggtestet" som G-son kallade det på fästena igår. Tog en hammare och drämde till rejält på fästena för att kolla hur bra det höll. Svetsen höll och dem gick inte av, men dem böjde sig (inte i svetsen), så jag fick knacka tillbaka dem igen.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
jerry666

Inlägg av jerry666 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->på jula har dom nånting :roll: har aldrig provat om det är nått men det var ju billig tub, kanske blir dyrt i längden? liten tub.

http://www.jula.se/blandgas-argon-co2-125345

men din flusstråd har väll hålligt till andra byggen så det håller säkerligen till detta thumb_up

oh denna har dom ju oxå.
http://www.jula.se/portabel-gassvets-turbo-set-90-125474

åter igen små tuber men man kan ju bränna på lite me n iallafall.
har sneglat på den förr.. en dag kanske man prövar :oops:

bäst är såklart gammalt hederligt :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag startade en nu tråd om svetsa med kolsyra
Rexxy kanske vill ha sin tråd ifred
http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?p=47332&mforum=raketsport#47332
Han kan väl flytta våra inlägg dit om han vill <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Svetstråd alltså! :lol: :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kylare införskaffat nu! 8) Original till en Rieju Drac.

Inte jag som tagit bilden, den ska skickas imorgon och kommer nog på fredag!

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Funderat vart du ska sätta den? :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Antingen mellan ram och framhjul. Eller på sidan av ramen där framme. Vi får se! <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:Antingen mellan ram och framhjul. Eller på sidan av ramen där framme. Vi får se!
Okej, har sätt filmer på folk som har kylen på sidan, och då blir den inte stabil! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här var det livat :whistle2: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

SachsMekarn skrev:Här var det livat :whistle2:
:lol:

Kanske Rexxy har det kallt i garaget... då äre ju inte kul. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo, det är lite kallt att hålla på där ute nu. Så man tappar motivationen att meka. Max -10 går an att meka i, men är det kallare så är det inge roligt.

Det jag gjorde sist var att fundera ut vart kylaren ska sitta, det är lite problem med det. Är mindre plats på en F50 än vad man tror. <!-- </EdIndex> --></div>
Dåren

Inlägg av Dåren »

Rexxy skrev:Jo, det är lite kallt att hålla på där ute nu. Så man tappar motivationen att meka. Max -10 går an att meka i, men är det kallare så är det inge roligt.

Det jag gjorde sist var att fundera ut vart kylaren ska sitta, det är lite problem med det. Är mindre plats på en F50 än vad man tror.
Kan du inte bygga ett fäste och sedan motera kylaren på gaffelbenen? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det kan jag, men vill inte ha det. Dels att jag tycker det inte ser bra ut, och det blir klumpigt med kylarslangar när man ska svänga. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar