trimma husqvarna
-
trimma husqvarna
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hur trimmar jag lättast min raket 1164 med husqvarna 2växlad fotväxel
<!-- </EdIndex> --></div>

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lättast är väl att byta drev fram eller byta cylle rakt av med större insug. 
Naturligtvis så finns det ett gäng tänkbara sätt men frågan var hur man LÄTTAST trimmar lite...
Beror ju på om man nöjer sig med den lilla effekten man får med detta lilla sätt...
Har man en 125cc motor liggandes så kan man ju ta loss originalmotorn och
pilla fast 125an på typ 30 minuter å få lite mera speed i moppen..

Naturligtvis så finns det ett gäng tänkbara sätt men frågan var hur man LÄTTAST trimmar lite...

Beror ju på om man nöjer sig med den lilla effekten man får med detta lilla sätt...
Har man en 125cc motor liggandes så kan man ju ta loss originalmotorn och
pilla fast 125an på typ 30 minuter å få lite mera speed i moppen..

-
Re: trimma husqvarna
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
http://www.ystad.nu/veterandelar/Trimningsatgarder%20hva.pdf
Sen är det bara att ta fram filen
Läs först igenom det härimpalaragger skrev:hur trimmar jag lättast min raket 1164 med husqvarna 2växlad fotväxel
http://www.ystad.nu/veterandelar/Trimningsatgarder%20hva.pdf
Sen är det bara att ta fram filen

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:oops: Jag läste hur man lättast trimmade....trodde han inte ville jobba som attans med svetsen,borren,filen
och diverse bängligheter nu då det snart är nyår o allt...
Klart man kan lägga ner en massa faslig tid på att förstöra originalgrejerna men man måste
åxå betänka att det inte nytillverkas så mycket till HVA..

Klart man kan lägga ner en massa faslig tid på att förstöra originalgrejerna men man måste

Vad du verkar vara lat såhär års Grannen. Sitter du bara och pimplar bärs i tv-soffanGrannen skrev:Jag läste hur man lättast trimmade....trodde han inte ville jobba som attans med svetsen,borren,filen

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det går att få rätt så bra snurr på flinta motorn om man följer trimguiden som var länkad, jag följde den på min compact 1247 och den pinnade på bra den gjorde väl ca 55km/h, jag hade problem med att hitta tillräckligt stort framdrev men hittade 16 kuggar till slut.
Problemet med flinta är den klena vevaxeln. <!-- </EdIndex> --></div>
Problemet med flinta är den klena vevaxeln. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
-
-
- Forumsponsor
- Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
Har du ngn bild på gaswire installationen på Walbro förgasaren? <!-- </EdIndex> --></div>Levve skrev:Jag har följt trimmnigsplanen t.o.m steg 2. Använder 15mm:s Walbro-fugge , 15 kugg fram o 30 kugg bak. c.a 55 blås, å det räcker bra tycker
jag . I alla fall på ett raketarsle..
trimma husqvarna
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det skillnad på att " trimma" 2vxl. mot att sätta fart på en automat flintamotor? Jag borrade upp kanalrna i cylindern på automatflintan, den gick fort och blev stark. STOR skillnad mot före uppborrningen av överströmningskanalerna.

-
Du får komma och kolla på min Raketare <!-- </EdIndex> --></div>fatchance skrev:Har du ngn bild på gaswire installationen på Walbro förgasaren?Levve skrev:Jag har följt trimmnigsplanen t.o.m steg 2. Använder 15mm:s Walbro-fugge , 15 kugg fram o 30 kugg bak. c.a 55 blås, å det räcker bra tycker
-
- Forumsponsor
- Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
Just ja.. Du har ju en sådan, kommer över ngn dag. <!-- </EdIndex> --></div>Conrad Engström skrev:Du får komma och kolla på min Raketarefatchance skrev:Har du ngn bild på gaswire installationen på Walbro förgasaren?Levve skrev:Jag har följt trimmnigsplanen t.o.m steg 2. Använder 15mm:s Walbro-fugge , 15 kugg fram o 30 kugg bak. c.a 55 blås, å det räcker bra tycker
-
Och en på g <!-- </EdIndex> --></div>fatchance skrev:Just ja.. Du har ju en sådan, kommer över ngn dag.Conrad Engström skrev:Du får komma och kolla på min Raketarefatchance skrev:Har du ngn bild på gaswire installationen på Walbro förgasaren?Levve skrev:Jag har följt trimmnigsplanen t.o.m steg 2. Använder 15mm:s Walbro-fugge , 15 kugg fram o 30 kugg bak. c.a 55 blås, å det räcker bra tycker