Sexopeden - Saxopedvraket från 1955 - val av ljuddämpare

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej å hå med färgburkarna...

Provmontage, kameran ljuger, mörkare i verkligheten.

http://picasaweb.google.com/par.nordlander/DropBox?authkey=Gv1sRgCOHouv_f9_Kg6AE#5556573155330390658

Åsse maskerar vi lite och på med rödbrun färg, tadaaaaaa;

http://picasaweb.google.com/par.nordlander/DropBox?authkey=Gv1sRgCOHouv_f9_Kg6AE#5556572979832404002

http://picasaweb.google.com/par.nordlander/DropBox?authkey=Gv1sRgCOHouv_f9_Kg6AE#5556573033705241442

http://picasaweb.google.com/par.nordlander/DropBox?authkey=Gv1sRgCOHouv_f9_Kg6AE#5556573071659381650

Det går alltid bäst när jag har garaget ostädat och grejer överallt :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ut med de stora skräpet (den där lådan i silvermetallic) så e de snart ordning i garaget. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ut att bli riktigt najs :D <!-- </EdIndex> --></div>
Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:ut med de stora skräpet (den där lådan i silvermetallic) så e de snart ordning i garaget.
Det stora skräpet skickar jag inte ut i första taget :D Skönaste bil jag haft hittills men tyvärr rätt dyr i drift.... <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grymt jobbat! <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

P-plats.se skrev:Grymt jobbat!
Äsch... :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->compact nenzen e att bättre kvalité. när den därmoderna burken e minst lika gammal e den slut o funkar inte alls på grund av all modern el. haha.(nej ja e inte anti moderna bilar) :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ser bra ut.. :D men allvarligt pälle sitter den däringa sprayfärgen ngt över huvudtaget.. tål den soppa :roll: eller du kanske bara ska ha den som en innemoppe :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

dr.novolette skrev:ser bra ut.. :D men allvarligt pälle sitter den däringa sprayfärgen ngt över huvudtaget.. tål den soppa :roll: eller du kanske bara ska ha den som en innemoppe :roll:
Mycket klarlack brukar göra susen. Och förresten, bensin... jag kör ju inte mopederna :lol:

Skämt åsido, riktig lack är säkert tåligare men med tanke på hur lite jag hinner använda mopparna så är det nog inga problem. I ungdomen lackade jag en Dappe med sprayburk + klarlack och det höll jätte under alla år jag ägde den. Den användes flitigt ska jag tillägga. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Monterade dit en rätt fin sadel, önskar jag hade en helsvart men det fick bli en svart&vit. Har börjat hjulpyssla och har iallafall fått till ett bra framhjul, 23 tum fick det bli.

Saknar fortfarande ett bra bakhjul, eller en bromssköld av rätt modell. Ingen som har? <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var jag för dyr eller, men hellre behåller jag hjulen om det var för dyrt 150 kr kan jag både ha och mista hälsn cobra <!-- </EdIndex> --></div>
amazonsport

Inlägg av amazonsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mitt öga ser en vacker -62 Amazon framför silverlådan av plast.. Hur är tillståndet med den månntro? <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

cobra karlsson skrev:Var jag för dyr eller, men hellre behåller jag hjulen om det var för dyrt 150 kr kan jag både ha och mista hälsn cobra
Nejdå Cobra, inget fel på dina priser men jag tror inte att nåt av dina hjul hade rätt bromssköld...eller? Lite svårt att se på bilderna. Jag söker modellen där bromsstaget på skölden pekar snett uppåt när bromsarmen är rakt ned. Kunde ju ringt dig och frågat :oops: Jag slår en signal. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

amazonsport skrev:Mitt öga ser en vacker -62 Amazon framför silverlådan av plast.. Hur är tillståndet med den månntro?
Det är en 63a med futtiga 13300 mil på mätaren. Den inväntar lite bättringsmålning och en originalgrill. Är du också amazonist? <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Huvva nu är det för kallt för att gå till garaget, -25 grader. Har iallafall fått iordning ett framhjul. Ska fjäska för min kompis i däckbranschen så jag får lite klet inför påläggning av däcket. Blir nog ett skapligt gammalt Trelleborg jag hittade i gömmorna. Hittade även en slang som höll tätt :D Inga utlägg där inte.

Överväger fotpinnar på den, då slipper jag renovera en trampmotor (har inte tid) för kickmotor har jag en fungerande. Har en fotbrygga med fastrostad bromspedal som jag håller på att bearbeta med rostlösning. Visst är det lite mer racing med pinnar 8)

Har även hittat styret jag ska använda, rostigt och fult så det får väl bli färg på det...om jag får loss det från sin nuvarande plats :twisted: . Tror det blir coolt, ni får se sen..... <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar