<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->som ni kanske sett så har ja även en bil ja ägnar tid och energi åt. var o besökte den igår där den står undanställd. startade upp den lite. några varv på starten så soppan kom upp o några pump på gasen så gick den så fint så. varmkörde lite så här mitt i vintern. den skall stå till de blir vår. första turen e tänkt att bli classic motor på Tjolöholm! slänger me lite foton på vad jag har för någon bil!
PS: denna är orört originalskick med endast någon skärm bytt på 70 talet på grund av trafikolycka. ej renoverad men ändå rostfri. endast 2 brukande ägare innan mig varav båda är äldre människor. den har ej vart pilsnerbil.
<!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jettefin!
lite arbete i maskinrummet. Jag skulle riva ner skärmarna och kolla hur det ser ut. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->varför riva ner dem för?? har vart o skrapat oknackat i hela hjulhusen o det går ej hitta rost. där det är rött på torpeden e de grundfärg som kommit fram på grund av spilld bromsvätska. det skall ej göras för mkt under huven då detta är en bruksveteran. kompisen har brutit fram färg som skall dimmas på på det röda sen får de att vara som de e. förutom värmeslangarna som skall bytas ut. den är tidigare sällan vinterkörd därav skicket samt att den e kraftigt rostskyddad överallt. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
dr.novolette skrev:mysko placering av huvudbromscylindern
Denna modellen heter super och är utrustad med skivor fram samt bromsservo. riktigt fina bromsar på den kan ja lova. den sitter där då det är en grej som monterades beroende på hur kunden ville ha sin bil. det får rör från huvudcylindern till servot o sen ut till hjulen!! därav lustig placering! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pop skrev:precis som vissa amazoner har. udda placering, men ingen udda lösning.
själv har jag alltid ansett att engelsmännen aldrig kunnat bygga bilar, men den där va riktigt snygg och ser knappt körd ut
nu för tiden kan de nog inte bygg men på 50 och 60 talet va de fina bilar de byggde. o alla gnäller på lucas + jord men de e inge sämre än annat bara man har koll på sina saker- denna har inte en enda ändrad kabel sen ny. allt e original o fungerar felfritt!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Att folk ska klaga på Lucas och plusjord har aldrig jag heller förstått, fungerar bra och är inte något krångligare eftersom det är samma sak som minusjord, när jag bytte generator på min Anglia till en växelströms var jag tvungen att "konvertera" den till minusjord, alltså jag vände på batteriet....
Att folk ska klaga på Lucas och plusjord har aldrig jag heller förstått, fungerar bra och är inte något krångligare eftersom det är samma sak som minusjord, när jag bytte generator på min Anglia till en växelströms var jag tvungen att "konvertera" den till minusjord, alltså jag vände på batteriet....
Mvh
precis vad ja med tycker. inget fel som helst med + jord. största besväret e att montera modern radioapparat. men jag söker en gammal blaupunkt som e växelbar mella 6 o 12 volt samt + eller - jord <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg skrev:
precis vad ja med tycker. inget fel som helst med + jord. största besväret e att montera modern radioapparat. men jag söker en gammal blaupunkt som e växelbar mella 6 o 12 volt samt + eller - jord
En sådan radio har jag eventuellt liggande, dock var det något som inte stämde med den. Om det låter intressant kan jag kolla om den finns kvar?
NiklasHögberg skrev:
precis vad ja med tycker. inget fel som helst med + jord. största besväret e att montera modern radioapparat. men jag söker en gammal blaupunkt som e växelbar mella 6 o 12 volt samt + eller - jord
En sådan radio har jag eventuellt liggande, dock var det något som inte stämde med den. Om det låter intressant kan jag kolla om den finns kvar?
Mvh
är det funktionsfel på den menar du eller? den är oavsett mkt intressant. men priset avgör ju förstås. vad begär du om den finns kvar?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg skrev:
är det funktionsfel på den menar du eller? den är oavsett mkt intressant. men priset avgör ju förstås. vad begär du om den finns kvar??
Om jag inte minns fel var det så att ljudet bara hördes svagt ur högtalarna, tanken var att koppla in ett separat slutsteg, men det blev aldrig något då den inte riktigt passade in i bilen.
Jag ska kolla om jag har kvar den och i vilket skick den är i sådana fall, jag fixar bilder och hör av mig när jag har kollat!