<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skall renovera motorn till min Tomos TS-50 -72. Ramlager är vanliga L17. Lager till växellåda, drevaxel etc. har jag koll på mått etc men frågan är:
Skall/kan jag använda C3 lager?
Tack på förhand <!-- </EdIndex> --></div>
Lagerfråga
Lagerfråga
Tomos TS50 -72, Puch Florida -64
-
Re: Lagerfråga
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
c3 är väl en smula bättre för trimmat...eller har jag blandat ihop det nu troForsgren skrev:Skall renovera motorn till min Tomos TS-50 -72. Ramlager är vanliga L17. Lager till växellåda, drevaxel etc. har jag koll på mått etc men frågan är:
Skall/kan jag använda C3 lager?
Tack på förhand

Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Många säger att C4 ska användas vid trimning, men det är bara fel. C3 fungerar bättre. Då snackar jag ramlager d.v.s. C4 har större glapp original än C3.
Då drevaxlar och kopplings snurrar mer än hälften så lite som vevaxeln så snurrar inte dem sakerna så fort. Så där ska jag inte säga något, för där vet jag inte. <!-- </EdIndex> --></div>
Då drevaxlar och kopplings snurrar mer än hälften så lite som vevaxeln så snurrar inte dem sakerna så fort. Så där ska jag inte säga något, för där vet jag inte. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I en växellåda kör jag alltid standardlager (ingen C-klassning), om tillverkaren inte påstår att det ska sitta något annat. Skulle möjligen överväga C3 om det är en motor som ska viktkompenseras ganska brutalt, och köras hårt under lång tid. <!-- </EdIndex> --></div>