Nos Tank E-type
- SachsMekarn
Re: Moppar
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Hehe , samma här ,Köpte en moppe till grabben , och vips nu har han bil och jag 5 mopedertture skrev:Det starta med att grabben skulle ha en moppe så det blev en Compakt som jag fixa lite för typ 1-1/2 år sen .Sen visa Ari i Hallsta moppers sin fjollis då var det klippt .så nu har jag två kromisar mcb1289 och 3 st E-type o 2 compakter samt en 1 custombygge..

Ja fan det är skönt att köra på natten .Då slipper jag åka slalom mellan alla moppar från Hallstamoppers som är i vägen när jag ska fram.inte så roligt med farthinder <!-- </EdIndex> --></div>Ari skrev:RaketarenRaketaren skrev:finns nog en chans om du är på mellstaträffen tturehar ju tänkt ta mig dit i år oxå...
skulle va riktigt kul att se den klar, vet dock inte vicken av mina moppar som kommer med dit ner förra året var det ju SM-50 in som fick lufta sig, får jag klar crazy-tajpen skulle den va kul å ha med, annars kanske min 1256 champion blir med...
![]()
du vet väl att ingen har sett tture åka på en moppe
![]()
![]()
Det kanske finns en chans å se moppen " i action" om det är fint väder i år och du är vaken någon gång efter midnatt , he he heeeehehehee..![]()
-
- Forumsponsor
- Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
Får en konstig känsla av att du kommer att vara ett väldigt jagat villebråd på det stundande vårrallyt!
tture skrev:Ja fan det är skönt att köra på natten .Då slipper jag åka slalom mellan alla moppar från Hallstamoppers som är i vägen när jag ska fram.inte så roligt med farthinderAri skrev:RaketarenRaketaren skrev:finns nog en chans om du är på mellstaträffen tturehar ju tänkt ta mig dit i år oxå...
skulle va riktigt kul att se den klar, vet dock inte vicken av mina moppar som kommer med dit ner förra året var det ju SM-50 in som fick lufta sig, får jag klar crazy-tajpen skulle den va kul å ha med, annars kanske min 1256 champion blir med...
![]()
![]()
![]()
Det kanske finns en chans å se moppen " i action" om det är fint väder i år och du är vaken någon gång efter midnatt , he he heeeehehehee..![]()

HE HE det tror jag med .så är nog bäst att jag kör ensam på natten.Eller så får jag fixa en fan så grym motor ..Undra om Ari sover hårt .kan ju norpa någon av hans motorer.. <!-- </EdIndex> --></div>fatchance skrev:tture skrev:Ja fan det är skönt att köra på natten .Då slipper jag åka slalom mellan alla moppar från Hallstamoppers som är i vägen när jag ska fram.inte så roligt med farthinderAri skrev:RaketarenRaketaren skrev:finns nog en chans om du är på mellstaträffen tturehar ju tänkt ta mig dit i år oxå...
![]()
![]()
![]()
Får en konstig känsla av att du kommer att vara ett väldigt jagat villebråd på det stundande vårrallyt!
Såg nu lite info på deras sida också
Backtävling
undrar just vad Cobra hittar på då
Såg på Kanjacks sida att Blårök tydligen har satt årets datum 18-20 AugRaketaren skrev:finns nog en chans om du är på mellstaträffen tturehar ju tänkt ta mig dit i år oxå...
Såg nu lite info på deras sida också
Backtävling

Men sen kanske ( om den fortfarande är hel )
Nja egentligen inte , tänkte kräma ur den på top-speed först , om de nu blir nån i vår.tture skrev:Skit jag vet inte .saknar ju en motor ..ska du sälja din nybygda motor ?Ari skrev:Annars kan du ju slanta upp så är 70 cc motorn din , eller är du sugen på en EKF![]()
Men sen kanske ( om den fortfarande är hel )

När vi åkte på mellandagsrundan och vi stod i nerförsbacken utanför klubben. Då kickade jag igång sukkan o petade i en växel sen skulle jag köra iväg... jag fick panik när japanen började åka baklänges för jag trodde de var nån som grabbade tag i pakethållarn och drog...
men kollade mig runt axeln men de var ingen där..
jag sket i krysskilen för att kunna ställa på mer förtändning via svänghulet som tydligen hade vridigt sig lite granna på vevaxeln..
stängde av och sen kickade igen o petade i en växel o då gick den iaf frammåt
sa det till Jimmy men alla andra hann köra ifrån vid de laget. 
tture: e-typen blir riktigt fin!
På tal om back på moppen...Braxmatte skrev:Hur många har back på moppen?S_Compakt skrev:Såg nu lite info på deras sida också
Backtävlingundrar just vad Cobra hittar på då
Man har ju startat flakan baklänges nån gång och sen satt man på flaket och körde...

tture: e-typen blir riktigt fin!