Elfråga - Kan detta vara rätt?
-
Elfråga - Kan detta vara rätt?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller på att göra ett nytt elsystem till min flakmoped och funderar på om det var rätt kopplat på min Packy när jag plockade isär den!?
Svarta kabeln från motorn är kopplad till tutan.
Andra kabeln från tutan går till knappen på ljusomkopplaren där den jordas när man trycker på knappen.
Kan denna koppling fungera över huvud taget???
Se elchemat här:
http://www.p-plats.se/packy/kopplingsschema_packy_1.pdf
Funderar på om det inte blir mer rätt om jag tar ström från den gula till tutan och sen tar den andra kabeln till knappen på ljusomkopplaren för jord??? <!-- </EdIndex> --></div>
Svarta kabeln från motorn är kopplad till tutan.
Andra kabeln från tutan går till knappen på ljusomkopplaren där den jordas när man trycker på knappen.
Kan denna koppling fungera över huvud taget???
Se elchemat här:
http://www.p-plats.se/packy/kopplingsschema_packy_1.pdf
Funderar på om det inte blir mer rätt om jag tar ström från den gula till tutan och sen tar den andra kabeln till knappen på ljusomkopplaren för jord??? <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Just så är det kopplat men jag kan ju inte tänka att det skulle kunna tuta då!? <!-- </EdIndex> --></div>Conrad Engström skrev:Jag har inte prövat, men om svarta från brytaren går till ena sidan på singnal och andra sidan upp till signalknappen och jord. Vad händer?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ser ut som att det är ett bosch system som du har och då skall väl grön gå till bromsljus
gul till tuta och upp till brytar
grå direkt till bakljuset.
svart till dödarn och inget annat.
Kolla på raketsport sprängskisser/mektips/elsheman så kan du använda dig av elschemat till e-type så löser det sig.
Och som du och andra redan har skrivit så kan svart bara gå till dödarknappen om det skall funka.Lyckatill med elandet.
<!-- </EdIndex> --></div>
gul till tuta och upp till brytar
grå direkt till bakljuset.
svart till dödarn och inget annat.
Kolla på raketsport sprängskisser/mektips/elsheman så kan du använda dig av elschemat till e-type så löser det sig.
Och som du och andra redan har skrivit så kan svart bara gå till dödarknappen om det skall funka.Lyckatill med elandet.

-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har ett gammalt el-schema här till puch med bromsljuskontakt (lika ungt som jag:) http://img408.imageshack.us/f/elschemal.jpg/ <!-- </EdIndex> --></div>
Casal K-190 -77
Husqvarna populär -58
Puch Packy -76
Cresent 2000 -61
Crecent Raketare -61
Velosolex -54
Husqvarna populär -58
Puch Packy -76
Cresent 2000 -61
Crecent Raketare -61
Velosolex -54