knakar i motorn:S

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
bigge

knakar i motorn:S

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har en compact sachs 3fot växel som jag har ett problem med det är så när jag gasar lite och släpper gasen så knakar det i motorn och undrar va de ärSmile tror de låter från växel lådan:s vete fan om det låter när jag gasar också tror det konstiga hjud hör jag ibland den har stått still sen sommarn

vad tror ni det är?:P <!-- </EdIndex> --></div>
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är jättesvårt att säga när man inte hört det själv... Har du kollat oljan? Om inte så gör det. Sachs har en tendens att ta in vatten. Känn om du kan röra svänghjulet upp/ner eller ut/in. Känn på drevaxeln på samma sätt. Ta av kopplingkåpan och känn på samma sätt på kopplingskorgen. Har du tydligt glapp på ett eller flera ställen är det hög tid för en genomgång och byte av diverse lager. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Felsökning är skoj!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=bqYQVl2_J_U <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ok tack tror inte det glappar i dessa lager förutom drevaxel men den står la still på friläge :? <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hehe har änna problem med min falka 1199 när man kör och kopplar så kuggarväxslarna eller vad jag ska säga som om att jag inte kopplar när jag växlar eller att vajern står fel men det går inte att få bort med hjälp av skruven :S är det bara att chustera om växslarna eller är notog sletet i lådan :) <!-- </EdIndex> --></div>
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bigge skrev:ok tack tror inte det glappar i dessa lager förutom drevaxel men den står la still på friläge :?
Om det är i friläge den "knakar" ska du nog kolla kopplingslagret. <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack :D får göra detta snart :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar