<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tips till er som har svårt att skriva "de" och "dem" på rätt ställe.
Skriv "dom" i stället så blir det lättare och rättare.
Håll tillgodo!
Ni behöver inte kalla mig för besserwisser för det vet jag redan <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->BMW är bra, det har jag haft fyra stycken.
En F650GS, en R1100GS, en R1200R och en R1200C Montauk.
Men sedan några år är det slut med lekandet, för dyra mil.....
De två sista åren blev det bara 40 mil per år Hade varit billigare med en jätteSUV <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
pangerva skrev:BMW är bra, det har jag haft fyra stycken.
En F650GS, en R1100GS, en R1200R och en R1200C Montauk.
Men sedan några år är det slut med lekandet, för dyra mil.....
De två sista åren blev det bara 40 mil per år Hade varit billigare med en jätteSUV
Wow vilken BMW-master du är! Jag tog kortet i somras och är som du förstår heltänd på att köra MC nu... har min R1100R står och väntar i garaget, tänkte lämna in den på vårservice i vår, byta bromsvätska etc. Vad är det enligt dig som kostar mest? Reparationer eller vad? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det som kostar mest är byten (mellanpriser), bensin och försäkring (trots billig BMW-försäkring). Allt detta utslaget på ett mindre antal mil ger ca 100:- per mil i mitt fall.
Billigt att äga och köra BMW MC. Gör du dessutom service själv så blir det svinbilligt. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, det kostar att köra MC. Men jag har gått igenom några grubbleri-stadier i många år om hur man ska göra för att åka billig tvåhjuling. Fick ju inget A-kort på köpet när jag tog B-kort, så jag har kört veteranmoppar i alla år (förutom bil då såklart), men för ett par år sen skulle jag lyxa till jobbpendlingen lite så jag gick och köpte en spritt ny EU-moppe, en Honda Zoomer (läckraste moppen som nytillverkas, ingen plastskit) men den gick för sakta och trimmade jag den så slutade garantin att gälla (5 års garanti!)
Försäkringen gick på 4500:- om året och moppen drog 0,4-0,5 L/mil. Toppade 43 km/h. Jag sålde moppen efter några månader.
Hösten 09 kom jag över min Vespa Touring snorbilligt, köpte den som objekt men kunde fixa till den på nån månad. Så sommaren 2010 tog jag A-kort och nu åker jag tvåhjuling billigt igen, och så fort jag vill! <!-- </EdIndex> --></div>
pangerva skrev:Tips till er som har svårt att skriva "de" och "dem" på rätt ställe.
Håll tillgodo!
Ni behöver inte kalla mig för besserwisser för det vet jag redan
kan du inte upplysa om samman satta ord också ?
himla svårt det med för en del <!-- </EdIndex> --></div>
pangerva skrev:Tips till er som har svårt att skriva "de" och "dem" på rätt ställe.
Håll tillgodo!
Ni behöver inte kalla mig för besserwisser för det vet jag redan
kan du inte upplysa om samman satta ord också ?
himla svårt det med för en del
Jodå!
Lätt som en plätt. Skriv som du säger orden. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kastar in var vs. vart också. Var används vid frågor om platser (Var är du/var bor du/var hittade du den?) medan vart används vid frågor om riktning (Vart ska du?). Av någon anledning har folk börjat säga vart hela tiden... <!-- </EdIndex> --></div>