Ibland är det svårt men det kan bli lättare
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Språket blir i regel slarvigt på forum, i sms och ex. över messanger.
När det gäller var och vart är jag själv slarvig när det gäller att skriva rätt.
Lite onödigtvetande är att där jag kommer ifrån betyder också vart (uttalas vartt), blev.
Ex.
-Jag blev överraskad.
-Jag vart överraskad. <!-- </EdIndex> --></div>
När det gäller var och vart är jag själv slarvig när det gäller att skriva rätt.
Lite onödigtvetande är att där jag kommer ifrån betyder också vart (uttalas vartt), blev.
Ex.
-Jag blev överraskad.
-Jag vart överraskad. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
- SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Själv är jag väl grammatikfascist, kanske inte på forum men annars, och tycker det skär i hjärtat var gång jag ser en sär skrivning, en felaktig av
stavning, när dom används istället för de eller dem eller när "de" används istället för "det".
ett litet tips för att få de/dem rätt: Om du ersätter de/dem med vi/oss hör du vad som låter bäst och använder form därefter
<!-- </EdIndex> --></div>
stavning, när dom används istället för de eller dem eller när "de" används istället för "det".
ett litet tips för att få de/dem rätt: Om du ersätter de/dem med vi/oss hör du vad som låter bäst och använder form därefter

-
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Män oman skrivär såhälå? Gölenåt delå? ja menär alltså oman skrivär på dialekt liksåm... bliru arg då ålå? (Gävlemål för dom som inte förstår) <!-- </EdIndex> --></div>Leone skrev:Själv är jag väl grammatikfascist, kanske inte på forum men annars, och tycker det skär i hjärtat var gång jag ser en sär skrivning, en felaktig av
men däremot skulle jag tro att du är mentalt handikappad 
Tycker det kan vara riktigt kul att skriva dialekter också, eller snarare "Mad-språk". Hoppas man med rätta kan kalla den företeelsen för dialekt, eller bara något extravagant ordfladdrande påträngt av allmänt vilt kringfluktande dårägg just så som undertecknad själv
<!-- </EdIndex> --></div>
Nej dåTrottelfeber skrev:Män oman skrivär såhälå? Gölenåt delå? ja menär alltså oman skrivär på dialekt liksåm... bliru arg då ålå? (Gävlemål för dom som inte förstår)Leone skrev:Själv är jag väl grammatikfascist, kanske inte på forum men annars, och tycker det skär i hjärtat var gång jag ser en sär skrivning, en felaktig av

Tycker det kan vara riktigt kul att skriva dialekter också, eller snarare "Mad-språk". Hoppas man med rätta kan kalla den företeelsen för dialekt, eller bara något extravagant ordfladdrande påträngt av allmänt vilt kringfluktande dårägg just så som undertecknad själv

-
härligt skrivet. har släktingar i de där trakterna. en rallytok o en som kör rallycross med volvo 142! <!-- </EdIndex> --></div>Trottelfeber skrev:Män oman skrivär såhälå? Gölenåt delå? ja menär alltså oman skrivär på dialekt liksåm... bliru arg då ålå? (Gävlemål för dom som inte förstår)Leone skrev:Själv är jag väl grammatikfascist, kanske inte på forum men annars, och tycker det skär i hjärtat var gång jag ser en sär skrivning, en felaktig av
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, att jag är mentalt störd råder det ingen tvekan om! Det är jag den första att skriva under på. Den andra som skriver under är nog min fru. Men enligt mina föräldrar är jag ett geni...
Och nej, alla pratar inte som DiLeva här i trakten. <!-- </EdIndex> --></div>
Och nej, alla pratar inte som DiLeva här i trakten. <!-- </EdIndex> --></div>
-