lagar och regler kring patinerat skick?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Trottelfeber
Kontakt:

Inlägg av Trottelfeber »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
G-son skrev:
Trottelfeber skrev:Själv skulle jag dock inte klara av att ha en sån, det skulle klia för mycket i fingrarna av iver att få börja fixa, lacka, slipa och dona...
Det har tagit 40-50 år för mopeden att få sitt unika utseende, och det går förstöra genom att återgå till dussinutseendet den hade från början med några helgers arbete.
Naturligtvis föredrar jag en fin originalmoped! Hellre en originalmoppe i fint patinerat skick än en nyrenoverad om jag får välja. Men sen beror det ju på hur och vem som renoverar också... <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->moppen ska se ut som SKIT men gå som fan!! lack är inte viktigt och rost hör till bara de inte är rost så det blir farligt å köra;P <!-- </EdIndex> --></div>
Trottelfeber
Kontakt:

Inlägg av Trottelfeber »

bigge skrev:moppen ska se ut som SKIT men gå som fan!! lack är inte viktigt och rost hör till bara de inte är rost så det blir farligt å köra;P
Jaha... och mina går som SKIT men är fina som fan!! Kanske därför jag tröttnat på moppar? :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

Trottelfeber skrev:
bigge skrev:moppen ska se ut som SKIT men gå som fan!! lack är inte viktigt och rost hör till bara de inte är rost så det blir farligt å köra;P
Jaha... och mina går som SKIT men är fina som fan!! Kanske därför jag tröttnat på moppar? :wink:
bättre motor bara:D <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här kommer ngr bilder på patina..
Denna moppe är fixad överallt utom utseendet. Den har ej tvättats & högen med smuts under den läckande soppakranen är liksom en stalaktit ständigt växande..Alla wires är utbytta men dom gamla höljerna sitter där..slangarna är nya men däcken är gamla Dunlop original som satt på när moppen inköptes. Även svänghjulskåpan som ngn. gång i tiden ersatts av en plåtburk sitter kvar. Praktiskt när man behöver kolla brytarna då är det bara att gänga bort locket..moppen toppar 40 otrimmat å går klockrent!
Håll till godo :D
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Trottelfeber
Kontakt:

Inlägg av Trottelfeber »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->JÖSSES vilken gobit!! Läckert! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:clapping: Snyggt! Den gamla kaffeburken gör den strået vassare. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Oj vad vacker! Men vad det blänker om främre bromstrumman :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Doc, skrev för ett tag sedan något om alla ja och fin sägare, nu blir det annat , OM jag hade en sån moppe skulle jag få krupp, Riktigt j-a ful 22_yikes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min kompis har en sådan orenoverad Rex som han säger att han ska sälja. Dock tvättad och ser därför bättre ut som jag tycker. Finns i Göteborg.
Han vill nog ha runt/drygt 4000:- :? . Går bra, troligen aningen trimmad. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt ball Rex! <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

alf-johan skrev:Doc, skrev för ett tag sedan något om alla ja och fin sägare, nu blir det annat , OM jag hade en sån moppe skulle jag få krupp, Riktigt j-a ful 22_yikes.gif
krupp för en sån moppe tänk då att jag har 2 till i samma skick staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

dr.novolette skrev:Här kommer ngr bilder på patina..
Denna moppe är fixad överallt utom utseendet. Den har ej tvättats & högen med smuts under den läckande soppakranen är liksom en stalaktit ständigt växande..Alla wires är utbytta men dom gamla höljerna sitter där..slangarna är nya men däcken är gamla Dunlop original som satt på när moppen inköptes. Även svänghjulskåpan som ngn. gång i tiden ersatts av en plåtburk sitter kvar. Praktiskt när man behöver kolla brytarna då är det bara att gänga bort locket..moppen toppar 40 otrimmat å går klockrent!
Håll till godo :D
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Super härlig moppe...det där vill jag iaf kalla ÄKTA patina.... mistick_yes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar