motorn dör
motorn dör
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad är problemet när motorn går fint utan tanklock men dör genast när jag skruvar den fast. Får inte luft i tanken, är det bara tanklocken som är trasig eller? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->HAde samma problem i somras. Så här i efterhand känner jag mig riktigt dum att jag inte kopplade vad felet var från början. Varje gång den stannat och jag öppnade tanklocket kom ett pysande ljud.
JAg trodde att det var övertryck i tanken på grund av att den stått i solen, och att anledningen att det stannade var att bensinkranen var igensatt av rostflagor.
I efterhand fattar jag att det var ett sugande ljud.
Problemet löstes enkelt genom att inte dra åt tanklocket helt. Så länge man håller sig från bakhjulsåka när man e nytankad är det inget som rinner ut
<!-- </EdIndex> --></div>
JAg trodde att det var övertryck i tanken på grund av att den stått i solen, och att anledningen att det stannade var att bensinkranen var igensatt av rostflagor.
I efterhand fattar jag att det var ett sugande ljud.

Problemet löstes enkelt genom att inte dra åt tanklocket helt. Så länge man håller sig från bakhjulsåka när man e nytankad är det inget som rinner ut

1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Okei, nu har jag ett annat problem. Motorn dör nu på riktigt! Startar fint på första varvar utmärkt, men när jag sättar in ettan och släpper lite koplingen dör motorn eller börjar hosta av pipan. Kan inte köras? Men när växlarna är urkoplade funkar Sachen normalt. Vad kan de bero på? Har bytat tändstift, kollat tändningen. Kraften saknas..Motorn är sachs 50 2 växlad med membrancylle. Igår funkade den normalt men idag först började den rycka och nu är den helt okörbar? Kan tändspolen vara trasig?
Måste hinna till jobbet men den nästa vecka, kanske
<!-- </EdIndex> --></div>
Måste hinna till jobbet men den nästa vecka, kanske

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men om det är vatten i förgasaren borde den inte påverka också när motorn är på neutral? Den varvar och idlar helt normalt då, men problemet kommer när det kommer lite "last" till motoren. Kan kondensatoren/tändspolen göra så här? Tror inte att det är vatten i tanken just har putsat den. Pinlig problem. Hjularna rullar också bra, i nedbacken kan man köra lite men då hostar och ryckar motorn och tar kanske 20-25km/h. <!-- </EdIndex> --></div>
- knilsknilsson
- Forumsponsor
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade samma problem med min Crescent 2000, jag kunde köra ett tag sen dog den och den gick hur bra som hellst när man stod stilla men när man lade i växeln gick den sk*t. Jag köppte ett ställbart munstucke sen dess har den gått problemfritt <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson
Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958