motorn dör
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det svårt att följa tipsen ? Skruva av flåtörlocket och ur med munstycket och blås rent. Återmontera. Tag en pyts eller balja och skruva bort bensinkranen så allt rinner ut. Blås rent bensinkranen och återmontera. Kolla om det är vattenpärlor på botten i pytsen. Tag en stor tratt och en tät trasa eller kaffefilter och filtrera bensinen.
Öppna munstycket trekvarts varv och justera för bra gasrespons när den är varm. <!-- </EdIndex> --></div>
Öppna munstycket trekvarts varv och justera för bra gasrespons när den är varm. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Risken finns att man "plattar" till det längst fram så hålen runt om blir täta
Det bästa är att dra nålen i botten när man drar åt <!-- </EdIndex> --></div>
Är nog inget fel på munstycket om du inte skruvat fast det för hårtJake skrev:Goda vinkar, tackar. Nu har jag ett ställbart munstycke på plats, men kan den vara trasig då? Den är nästan ny. Nyförtiden får man bara allaslags kinakopier som är sk**t kvalitet!
Risken finns att man "plattar" till det längst fram så hålen runt om blir täta
Det bästa är att dra nålen i botten när man drar åt <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Okkei gör detta, tackar mycket!! <!-- </EdIndex> --></div>Conrad Engström skrev:Är det svårt att följa tipsen ? Skruva av flåtörlocket och ur med munstycket och blås rent. Återmontera. Tag en pyts eller balja och skruva bort bensinkranen så allt rinner ut. Blås rent bensinkranen och återmontera. Kolla om det är vattenpärlor på botten i pytsen. Tag en stor tratt och en tät trasa eller kaffefilter och filtrera bensinen.
Öppna munstycket trekvarts varv och justera för bra gasrespons när den är varm.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har inte hunnit ännu, jag raporterar genast
. Nu när jag funderar på saken så vattnet kan vara problemet, för att jag pysslade med moppe inne i garaget och tog den ut (-15C), för provkörning. När jag tog igen moppen in(flera gånger) så var tankens utsida rimfrostig, altså samma sak inne i tanken-->vatten, hoppas så
<!-- </EdIndex> --></div>


<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är förgasaren, mustycket och bensinkranen putsat. Bensintanken är tom och jag låtar den avdunsta. Den synnes inga pärlor i bensinen, hoppas det här är lösningen. Startar den på kvällen.
Om detta är inte felet kollar jag förpackningen bakom magnetet och att kolvringarna är inte sönder. <!-- </EdIndex> --></div>
Om detta är inte felet kollar jag förpackningen bakom magnetet och att kolvringarna är inte sönder. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Okkei, startade moppen nu. På första sparket, varvade och gick bra. Men samma problem, när jag försöker köra framåt stumpar den.
Tips?
Nästa vad jag ska kolla är kolvringarn, kolven, och packningarna. Låter någonslags luft läckning. Pinsamt. <!-- </EdIndex> --></div>
Tips?
Nästa vad jag ska kolla är kolvringarn, kolven, och packningarna. Låter någonslags luft läckning. Pinsamt. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Huh, problemet är löst nu! Det var ganska underligt fel. Hörs dumt men orsaken var svarta kablet som går till brytaren som är fast i stongan. Alltså den som man trycker att släckna motorn. Vet inte hur det är mögligt att moppen gick bra på tomgången osv, konstigt. Idag när jag startade motorn gick den dåligt och kändes att nåt fel på tändingen. Tänkte att den tar i "jord" genom brytaren och det var felet. Jag urkoplade svarta kablet under motorn och nu går den fint. Brytaren kan vara trasig eller kablarna tar i varann där innan. Hade inte tid och kolla dom för att jag måste köra med moppen
<!-- </EdIndex> --></div>
