Delarna
-
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
6.9" är mitt duettglas, 17,5cm
Men vad jag har hört så är det 7" o inte 6,5" som du pratar om?:O <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace skrev:Är 6,5" på Duett (pv, amazon, 140).pangerva skrev:körmoped!
Här har du stenskottsskydd till 7" insatserna på Duetten!!!!
Helt klart ett måste å en DuettDock halvsvår att få fast med fjädrarna på ett fint sätt.

Men vad jag har hört så är det 7" o inte 6,5" som du pratar om?:O <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Så dom här gallren som säljs blir ena för stora (men går ju att använda) och dom andra för små. <!-- </EdIndex> --></div>
Insatserna går inte efter yttermått på glaset, utan på insatsen, så till Duett och alla andra utom 164 o 240 (som har 180mm) är det 165mm insats, eller 6,5" beroende på vem som säljer.PipaZ skrev:Amarace skrev:Är 6,5" på Duett (pv, amazon, 140).pangerva skrev:körmoped!
Här har du stenskottsskydd till 7" insatserna på Duetten!!!!
Helt klart ett måste å en DuettDock halvsvår att få fast med fjädrarna på ett fint sätt.
Men vad jag har hört så är det 7" o inte 6,5" som du pratar om?:O
Så dom här gallren som säljs blir ena för stora (men går ju att använda) och dom andra för små. <!-- </EdIndex> --></div>
- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite nytt till kunskapsbanken.
Insatserna har altid hetat 7"-insatser och benämningen kommer nog att vara densamma. Jag har sålt tusentals sådana i mitt liv.
http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=10163&grp=195502 skrolla ner lite på denna sida....
Denna insats var den absolut vanligaste på 60- 70-talet och satt på massor av bilar. Den ska ej förväxlas med 180 mm insatser som satt på vissa, men oftast lite senare, modeller.
För de som har ytterligare intresse så kan jag berätta att de bilar som hade dubbla lite mindre insatser, Ford Opel BMW m.fl., hade 5,5" insatser. <!-- </EdIndex> --></div>
Insatserna har altid hetat 7"-insatser och benämningen kommer nog att vara densamma. Jag har sålt tusentals sådana i mitt liv.
http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=10163&grp=195502 skrolla ner lite på denna sida....
Denna insats var den absolut vanligaste på 60- 70-talet och satt på massor av bilar. Den ska ej förväxlas med 180 mm insatser som satt på vissa, men oftast lite senare, modeller.
För de som har ytterligare intresse så kan jag berätta att de bilar som hade dubbla lite mindre insatser, Ford Opel BMW m.fl., hade 5,5" insatser. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60