Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
körmoped skrev:Vet att det inte är en moped, men samma hastihet iallafall :wink:
http://www.blocket.se/angelholm/Volvo_Duett__67_31720514.htm?ca=11&w=3

Men har dom "skärmbreddat" Med byggskum å spackel? :eh?: Ser ju ut som det slider_anon.gif
Jo, det är de... Har för mig att han har en projekttråd om den på ett annat forum, plåt endel, men för att fylla ut så har han sprutat på fogskum nästan överallt... Och när fogskum blir fuktigt rostar det, och de suger åt sig bra så allt fogskum kommer antagligen o rosta, sen släpper spacklet pga de...
Om ett halvår kommer den väl se ut som ett lik :( <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dvs såkallat Epa-meck, halvtaskiga lösningar av folk som inte har en aning vad dom gör.
Hade en polare som hade en duett a-tralla, alla jordningar satt på samma skruv, tror vi räknade till 18st, sen var ca 80% av kablarna röda i motorrummet :lol:

Ramsne, spacklad så det sjöng om det, magnettestade den, magneten fastnade inte på många ställen :D

Trots det såg den skitfräsch ut :mutt: <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är plåten ordentligt rostskyddad först så borde det funka
Men man skulle nog lägga nåt lager glasfiber/polyesterplast innan spacklet <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om jag skulle lägga ner massa pengar på en schysst lack och en fräsch epa skulle jag ändå inte skärmbrädda med byggskum :wink:

Finns väl 1000 saker som är bättre att bredda med :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.blocket.se/vasterbotten/Crescent_2013__63_fint_skick_31720408.htm?ca=14&w=3

bra pris? ännu en moped som får folk att börja lätta på plånboken? :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

körmoped skrev:Om jag skulle lägga ner massa pengar på en schysst lack och en fräsch epa skulle jag ändå inte skärmbrädda med byggskum :wink:

Finns väl 1000 saker som är bättre att bredda med :roll:

jag vet att när polaren och jag hållit på tönta oss med plast, så brukar vi lägga en grund med byggskum, sen fixar vi till formen, sen gjuter vi på den med lite olika behandlingar, sen tar man ju bort skummet! det blir ju fan för tungt att ha kvar om man gör skärmar och liknande. det är enbart som plugg :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

Mattias-M skrev:http://www.blocket.se/vasterbotten/Cres ... ?ca=14&w=3

bra pris? ännu en moped som får folk att börja lätta på plånboken? :wink:
Hmm, såg ju "renoverad", t o m mina sprayburkslackeringar blir blankare än det där.... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo synd att den inte fick bli lämmnad med patinan kvar :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

PipaZ skrev:
körmoped skrev:Vet att det inte är en moped, men samma hastihet iallafall :wink:
http://www.blocket.se/angelholm/Volvo_Duett__67_31720514.htm?ca=11&w=3

Men har dom "skärmbreddat" Med byggskum å spackel? :eh?: Ser ju ut som det slider_anon.gif
Jo, det är de... Har för mig att han har en projekttråd om den på ett annat forum, plåt endel, men för att fylla ut så har han sprutat på fogskum nästan överallt... Och när fogskum blir fuktigt rostar det, och de suger åt sig bra så allt fogskum kommer antagligen o rosta, sen släpper spacklet pga de...
Om ett halvår kommer den väl se ut som ett lik :(
Hur rostar fogskum? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom flesta moderna bilar har ju ngt som liknar fogskum i tex kofångarna spoilers mm. sedan består bilarna mer å mer av plast tom. lyktglasen är av just det..plast å blir matta bara på ngt år vart är det på väg..
plast = svinbilligt lättformat skitmaterial samtidigt som bilarna kostar.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

dr.novolette skrev:Dom flesta moderna bilar har ju ngt som liknar fogskum i tex kofångarna spoilers mm. sedan består bilarna mer å mer av plast tom. lyktglasen är av just det..plast å blir matta bara på ngt år vart är det på väg..
plast = svinbilligt lättformat skitmaterial samtidigt som bilarna kostar.. :roll:
Tacka vet jag 7" strålkastarinsatser med riktigt glas :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->helt klart är ju glaset att föredra till lyktinsatser :) men plastglasen går ju faktiskt att polera till så de blir snyggare om de blivit repiga, gör detta själv på min saab 93 a ibland både framlyktorna och bakljusen.. staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja med Autosol <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Baklyktor som blir matta i glaset, går fint att lacka med båtfernissa 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

alf-johan skrev:Baklyktor som blir matta i glaset, går fint att lacka med båtfernissa 8)
Funkar även finfint med klarlack :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar