
Crescent 1125C-57 R
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Skickar ett pm <!-- </EdIndex> --></div>
Ha ha,ja gärna

Skickar ett pm <!-- </EdIndex> --></div>
Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite insugspyssel idag,nästan färdigt.
Förstärkt koppling beställd av Sura(för riviga starter
)
Börjar bli sugen på tank o kedjeskydd nu,får nog ringa min lackpolare och kolla om han fått tummen ur
Det är ju lite märkligt har man alla prylar hemma då går det segt,saknar man något är man toksugen.....
<!-- </EdIndex> --></div>
Förstärkt koppling beställd av Sura(för riviga starter

Börjar bli sugen på tank o kedjeskydd nu,får nog ringa min lackpolare och kolla om han fått tummen ur

Det är ju lite märkligt har man alla prylar hemma då går det segt,saknar man något är man toksugen.....

Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Insug klart,blev en krokig historia... 
Förgasaren m tillbehör anländer på måndag.
Tank är pg,börjar närma sig uppstart..
Fortfarande Januari,känns som vinterprojektet gått lite för fort.
Man får nog börja fundera på nästa projekt.....
Det är ju som Lego,kul att bygga tråkigt när det är klart


Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>

Förgasaren m tillbehör anländer på måndag.
Tank är pg,börjar närma sig uppstart..

Fortfarande Januari,känns som vinterprojektet gått lite för fort.
Man får nog börja fundera på nästa projekt.....
Det är ju som Lego,kul att bygga tråkigt när det är klart




Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Å det lär inte denna varva......

Det räcker nog för termos utflykter
<!-- </EdIndex> --></div>
Man får ett härligt bottendrag med långt insug,tror inte man tappar någon effekt på dom här varvtalen ca 11 000.Mina två andra med krokiga böjar skenar på så det räcker.Men helt klart för maxeffekt är nog kortast möjliga att föredra,men nu snackar vi nog 14-15 000 varv.Rexxy skrev:Snyggt insug.
Men knappast optimalt för effektens skull.
Å det lär inte denna varva......


Det räcker nog för termos utflykter

Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag byggde likadant på min 1209:a men jag tyckte att förgasaren tog för mycket plats där jag vill ha benet när jag kör...
Så jag gjorde bara en lång böj så förgasaren hamnar så nära ramen som möjligt.
Du har ju dessutom ett lyfthandtag som ställer till det lite.
Men snyggt och stiligt som allt annat blev det !
Nää, nu måste jag till garaget och tillverka din koppling ! <!-- </EdIndex> --></div>
Så jag gjorde bara en lång böj så förgasaren hamnar så nära ramen som möjligt.
Du har ju dessutom ett lyfthandtag som ställer till det lite.
Men snyggt och stiligt som allt annat blev det !
Nää, nu måste jag till garaget och tillverka din koppling ! <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)