Crescent 2013 -63 säljes

magistern

Crescent 2013 -63 säljes

Inlägg av magistern »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Plåt är roligare än plast! 2 växlad handväxel, fläktkyld sachs med kick. Uppfräschad och i fint skick. Går bra. Ingen rost. Sprillans ny förgasare, nytt ställbart munstycke medföljer. Nytt tändstift och bränsleslang. Fulltankad och redo för äventyr. Motorplåtarna sitter inte på just nu (för att jag tycker det är lite opraktiskt), men de finns och följer givetvis också med. Hade stått i 15år innan jag fick tag på den, och strax innan den ställdes bort skall enligt uppgift cylindern ha borrats upp och en ny kolv satts i. Ska ha rullat 12km efter det. Gick också rätt hårt vad jag förstått, men går inte fullt så hårt nu (ungefär vad som är lagligt skulle jag tro). Den får nog lite mer bråttom om man sätter dit det ställbara munstycket (det satt nämligen ett sådant på den gamla förgasaren).

Tidsfördriv för den som har tid och lust: Hastighetsmätaren vill inte riktigt hänga med (går upp till 10km/h ungefär). Vad det beror på vet jag inte, kanske räcker det med lite smörjning, men mätarvajern är då ny i alla fall. Baklyset lyser ej, kanske är det bara glödlampan (jag har inte idats kolla). I övrigt fungerar allt, men man kan säkert också justera en del saker närmare perfektion än vad det är nu. Moppen är ju trots allt 48 år. En härlig och klassisk veteran att ta till moppeträffarna i sommar, eller till jobbet varje dag om man vill det.

Bilder finns på blocket.

Har även någon extra motorplåt, front och bak som jag kan skicka med vid intresse.

Pris: 8000:- eller bud. Går väl även att förhandla inom rimliga gränser. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->varför länkar du inte bara annonsen här istället? <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Skriv svar