morini motor

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
guffe

morini motor

Inlägg av guffe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hejsan satt igår och surfade på crescent med morinimotorer, reggade mej här på forumet och har en liten fråga till er kunniga...

jag ska köpa en sådan crescent imorgon (löning) :lol:
men den har tydligen förgasarstrul...

är dessa motorer något att ha? finns det delar? verkar ju ganska svårt att hitta tyckte jag...

eller ska jag slänga på min gamla casalmotor ? 4 växlat :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Re: morini motor

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
guffe skrev:hejsan satt igår och surfade på crescent med morinimotorer, reggade mej här på forumet och har en liten fråga till er kunniga...

jag ska köpa en sådan crescent imorgon (löning) :lol:
men den har tydligen förgasarstrul...

är dessa motorer något att ha? finns det delar? verkar ju ganska svårt att hitta tyckte jag...

eller ska jag slänga på min gamla casalmotor ? 4 växlat :twisted:
Har haft en sådan en gång i tiden, vet att vissa delar från puck passar. Te,x fögge...kolv. Men vad vet jag, var ju en nybörjare på 13 år när jag grejjade med den. Casal låter vettigare :wink: hehe <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kom på en sak, och ursäkta mig. Välkommen till forumet!:) <!-- </EdIndex> --></div>
guffe

Inlägg av guffe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tackar :)

pillade mycket i 15årsåldern med gamla sachs och monarpeder men morini va helt nytt för mej... farsan har sparat min gamla nv-rambler... raketarsle kopia :)

ska kolla detta med puch, sitter det dellorto på dom då? eller bing? blir mer sugen på min casalmotor... enpet e inte mäktigt direkt... <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

guffe skrev:tackar :)

pillade mycket i 15årsåldern med gamla sachs och monarpeder men morini va helt nytt för mej... farsan har sparat min gamla nv-rambler... raketarsle kopia :)

ska kolla detta med puch, sitter det dellorto på dom då? eller bing? blir mer sugen på min casalmotor... enpet e inte mäktigt direkt...
Vet inte riktigt hur det är med puch, men allting går ju att få dit :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
guffe

Inlägg av guffe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kollade på portning av 2 takt igår... funderade på vad som fanns i gömmorna i garaget och fick blodad tand.. konstigt att man vid 35 fortfarande e 15 i skallen :D

detta ska bli min transport till jobbet då jag slipper trängselavgiften :wink:
men går det fort till och ifrån jobbet e det ju mycket bättre... men som sagt, blir att riva fuggen först av allt och se vad det e som hänt...

hade en sachs maraton förr med såg ut som samma ram? kan det stämma? <!-- </EdIndex> --></div>
guffe

Inlägg av guffe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har haft en sådan en gång i tiden, vet att vissa delar från puck passar. Te,x fögge...kolv. Men vad vet jag, var ju en nybörjare på 13 år när jag grejjade med den. Casal låter vettigare :wink: hehe[/quote]

vad e puck för något? <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

guffe skrev:Har haft en sådan en gång i tiden, vet att vissa delar från puck passar. Te,x fögge...kolv. Men vad vet jag, var ju en nybörjare på 13 år när jag grejjade med den. Casal låter vettigare :wink: hehe
vad e puck för något?[/quote]

puck är puch....smålänningar säger puck :wink: Nä, men jag monterade dit nån fögge jag hittade hos kompisen, o den gick med det, o han e ju puch(usch) älskare.... <!-- </EdIndex> --></div>
guffe

Inlägg av guffe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo jag vet flyttade nyss ifrån småland... högsby vet du nog vart det e va?
:lol: <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en MCB 1203 med Morinimotor, vad jag har hört ska det vara ett h*vete o hitta delar.... <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

guffe skrev:jo jag vet flyttade nyss ifrån småland... högsby vet du nog vart det e va?
:lol:
Högsby...är inte det 5 mil ifrån vetlösa?:P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det sitter DelOrto förgasare på Morini motorn. Förgasardelar går nog att lösa, men andra delar som kolv och motordelar är svåra att få tag på.
Kan tro att det funkar bra med en Bing på den också. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
guffe

tack för alla svar :)

Inlägg av guffe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Neifelheim: det stämmer bra det :)

nu står pärlan nere i cykelförrådet och tinar, MCB 1254 heter den.

allt verkar finnas på den men ska kolla igenom motor och fugge på jobbet imorgon... och wirarna verkade inte gilla att den stått ute hela vintern heller.

känns som en väl investerad femhundring iallafall <!-- </EdIndex> --></div>
guffe

länk till en likadan :)

Inlägg av guffe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.veteranmopeder.com/html_filer_1496_1999/moped1984.htm <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vart bor du nu då, eftersom du flyttat från ett så bra samhälle...(inte)...skulle köpt en fyrhjuling därifrån, men Ulf nåtling tror jag han hette, var krånglig, så man blev osäker. hehehe <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar