morini motor

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
guffe

Inlägg av guffe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->haha ja h-by... va ska man säga... nyskild och flyttat hem till stockholm, bor i hornstull... och gillar inte att pröjsa trängselskatt... med moppe slipper jag :) <!-- </EdIndex> --></div>
guffe

Inlägg av guffe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu har jag försökt starta... gick inte alls... den surar ner sej direkt men jag har fin gnista så det finns hopp :) blir mer meck imorgon på jobbet... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla flottören, den kanske har hakat sig. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
guffe

Inlägg av guffe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ska kolla imorgon tror det är så med.... den hade tydligen stått länge.... <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
guffe skrev:ska kolla imorgon tror det är så med.... den hade tydligen stått länge....
Byt stift och häll i nu bensin i förgasaren är ju ett långt kliv bara de isåfall :wink:
Men 500spänn var den värd utan problem!
Håll utkik på tradera, brukar komma in någon morinimotor då o då för inte så många kronor! <!-- </EdIndex> --></div>
guffe

Inlägg av guffe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->pipaz: ska testa det :) blir en ordentilig genomgång imorgon... tur att det är lågsäsong på däck nu så man kan pilla lite på jobbet :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
guffe

Inlägg av guffe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu går den :D

men inte bra... gjorde ren fuggen och passade på att dra ur pluggen :wink:

nu till problemet... kopplingen slirar konstant och har bytt olja blev sae80-90... är det någon som vet exakt vilken olja som ska vara?
eller är det bara att riva kopplingen? <!-- </EdIndex> --></div>
ponras
Kontakt:

Inlägg av ponras »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->utdrag från verkstadshandbok

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
guffe

Inlägg av guffe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack så mycket ponras :) <!-- </EdIndex> --></div>
guffe

Inlägg av guffe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ponras skrev:utdrag från verkstadshandbok

Bild

Uploaded with ImageShack.us
men detta är ju inte "min" motor... jag har inte reed ventiler... försöker förgäves hitta motor namnet på nätet... jag har modellen innan... <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Specen verkar lite lajbans, 49cc står det.

Men räknar man på borr/slag så blir det ca 63cc. :? <!-- </EdIndex> --></div>
ponras
Kontakt:

Inlägg av ponras »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittade en urusel bild på en gyromat... tycker set står SAE 35 i rutan ner till höger...

Bild

Uploaded with ImageShack.us

EDIT: såg nu länken i tidigare inlägg, fel motor det här också då... :? <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du samma motor som jag så ska du se till så armen verkligen går tillbaka helt! kärvade i början på min :P <!-- </EdIndex> --></div>
guffe

Inlägg av guffe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu har jag gått igenom slirkopplingen den var jättefin jag behövde bara putsa upp ytorna lite... tar som en dröm nu :D
hade sae 5-40 på jobbet som jag slog i... verkar funka med vilken motor olja som helst.... men hypoid 80-90 va i överkant

motorn heter s5 och är tyvärr ännu svårare att hitta delar till..

motorn går bättre men inte på tomgång samt misständer på maxfart... gillar inte den här sortens förgasare, vill ha trottelnål och ställbart huvudmunstycke :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Pet3r

Inlägg av Pet3r »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->bara att bygga eget insug och hänga på zundapp bing17 :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar