<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo en F50 GLX.
Denna moppe har jag vetat om ett tag nu.En jobbkompis till mej tipsade om den.Hans kompis köpte den ny 1978 och körde i ett år med den,sen fick han för sig att plocka ner den i delar och i delar blev den liggandes i hans fars källare i 15 år.En dag tröttnade hans far på att den låg i delar så han lämnade in den hos en mopedhandlare som satte i hop den.Därefter hamnade den i ladan i 15 år tills idag när jag köpte den.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Där kan man ju verkligen snacka om fyndet i ladan kul att det fortfarande går att göra sådana...grattis till köpet <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar!!ja det finns många lador i vårt avlånga land så där finns nog ett och annat kvar att fynda. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hittade min E-typ i en lada. Där fans massor med Opel och Renault Florid. Lika kabbar som Cristina Skolin hade <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I en annan lada hittade jag min Monark med pilotmotor, från 55. Enda som saknades var en M8 med mejselspår och 12 mm nyckelvidd. Gratis <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->oregonian_congratulations.gif Ser riktigt fin ut! Kul att verktygen är kvar också. Det är något speciellt med moppar som ställts undan och glömts bort. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den ser bättre ut på bilderna än i verkligheten.Allt behöver målas om och allt krom är kasst.Men mekaniskt sett är den bra,motorn har aldrig varit öppnad. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->synd att en så fin moppe inte får se solljuset den skulle nog gilla att äka ut på några mopperallyn, måste ju va tråkigt att stå å bli så där dammig <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag limmade jag tillbaka sadelklädseln,den hade släppt i limmet.Efter en rengöring med tvål och vatten blev den så här fin.Inte perfekt,det finns skavanker på den men det kan jag leva med.den är trots allt orginal.Nu ska jag bara hitta någon som säljer listerna som ska sitta på sidorna.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ljuddämparen på moppen är målad svart med ändstycket kromat.Förre ägaren hävdar att den var så när han köpte den ny.Kan detta stämma?Jag har inte sett detta på någon annan F50. <!-- </EdIndex> --></div>