av tagning av framdrev sachs

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
bigge

av tagning av framdrev sachs

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->som sagt ska ta av drevet kan man hålla i drevt med avdragare och "putta från på sjävla växelstången som sitter i mitten av drevet ? :arrow: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag skulle trava en hög med m8-muttrar eller nåt sånt utanpå stången.
så att jag får ner tycket på axeln. dragkilen i växellådan är inte speciellt grov.
men jag har alltid fått loss dreven gemom att bryta lite lätt med 2 skruvmejslar.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->finns bra avdragare gjorda...te,x biltema...eller något. sitter som f*n iaf. <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tryck för guds skull inte på växelstången! Du kommer med största sannolikhet att skada änden på densamma och få problem med gängor och muttrar. Gör som sagts tidigare och bygg på med hylsor eller liknande så att du får trycket på axeln. <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fick loss drevet :P tog en lång 13hylsa och satte på muttern på axen :) men fick ta i några gånger + att jag lossa dragan och ton nytt grep om drevet 8)

tack för hjälpen <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar