<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det ser ju även ut att vara originallack på förstärkningen..
Men det som först gjorde mig skeptisk på min ram var att svetsen såg så kackigt gjord ut. Men när jag senare såg identiska förstärkningar på andra E-typer så tog jag för givet att det var ngt som gjorts på dom senare modellerna <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo kan nog vara så med förstärkningarna .. men den här ramen har ju lackats om med röd flake nån gång ska fila lite mer på den i allafall... men blir nog bäst att byta ut den mot en bättre <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har haft de tidigare E-typarna och aldrig sett den förstärkningen, men denna är en -75'a. Kollade närmare på broschyrbilder och mycket riktigt, förstärkningen är original.
Syns dåligt på denna lilla bild, men det syns i alla fall att ramen är tjockare där. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det ser faktiskt ut som att förstärkningen ska finnas där om man kikar noga på bilden ja då är det bara att simma lugnt med den då.. men det krävs ändå en ordentlig arbetsinsats på ramen..
tänkte försöka okupera påtverkstaden och slipa sadestommen nu på lunchen.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tycke inte den verkar vara så djävlig var är felen..lite hål dom fixar du ju på stört..
den är ju inte ramsne å avgasfästet sitter tom kvar nog har jag sett betydligt kassare ramar (kolla bara på min kärnan..)
sen är det ju roligast att ha fått göra ngt fint av det som varit riktigt skit Det är ju det som är utmaningen så satsa du på den ramen nog tror jag den blir fin kolla bara på din guldpuch.. Nog kan du väl erkänna att du känner dig extra stolt när folk berömmer den eftersom du vet vilket rosk det var innan. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har varit i garaget och gjort en vetenskaplig undersökning,av förstärkningar på SM50 och e-type.
av11 SM50 har 1 förstärkning ,men den kan vara gjord efteråt
av 2 73-74 har 2 förstärkning
av 3 75-76 har 3 förstärkning <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->håller nog med dig doc är ju alltid kul när folk uppskattar nåt man lagt ner själen i och tror nog denna är bättre än guldpuchen det är nog det rostigaste jag ägt och änn har jag ju inte gett upp detta vrak heller.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag hade inte en aning om det trodde den kom 73, har inte sett den i varken 69 70 71 el 72 mcb katalogerna,den borde väl vara med där isåfall? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->slider_anon.gif Men vad tusan sitter jag och skriver. Du har helt rätt!
Jag fick felaktig info när jag själv var nybörjare och den sitter tydligen djupt inrotad. Ser även att jag skrivit fel på hemsidan..
Ska fixas omg. sen ska jag sitta och skämmas ett tag <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har ju 3 st E-type och alla 3 har den där förstärkningar,och skulle jag inte ha den på någon så skulle jag nog svetsa dit dom .
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Angående ärsmodell på E-typen;
- kom inte svinglåset 1975?
- när kom det ändrade/förstärkta ljuddämparfästet? <!-- </EdIndex> --></div>