crescent crazy-type

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det ser ju även ut att vara originallack på förstärkningen..
Men det som först gjorde mig skeptisk på min ram var att svetsen såg så kackigt gjord ut. Men när jag senare såg identiska förstärkningar på andra E-typer så tog jag för givet att det var ngt som gjorts på dom senare modellerna :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo kan nog vara så med förstärkningarna .. :) men den här ramen har ju lackats om med röd flake nån gång :P ska fila lite mer på den i allafall... men blir nog bäst att byta ut den mot en bättre :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har haft de tidigare E-typarna och aldrig sett den förstärkningen, men denna är en -75'a. Kollade närmare på broschyrbilder och mycket riktigt, förstärkningen är original.

Syns dåligt på denna lilla bild, men det syns i alla fall att ramen är tjockare där.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det ser faktiskt ut som att förstärkningen ska finnas där om man kikar noga på bilden :) ja då är det bara att simma lugnt med den då.. :lol: men det krävs ändå en ordentlig arbetsinsats på ramen.. :wink:

tänkte försöka okupera påtverkstaden och slipa sadestommen nu på lunchen.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tycke inte den verkar vara så djävlig var är felen..lite hål dom fixar du ju på stört..
den är ju inte ramsne å avgasfästet sitter tom kvar :roll: nog har jag sett betydligt kassare ramar (kolla bara på min kärnan..)
sen är det ju roligast att ha fått göra ngt fint av det som varit riktigt skit Det är ju det som är utmaningen så satsa du på den ramen nog tror jag den blir fin kolla bara på din guldpuch.. Nog kan du väl erkänna att du känner dig extra stolt när folk berömmer den eftersom du vet vilket rosk det var innan. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
musköchrister

Inlägg av musköchrister »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har varit i garaget och gjort en vetenskaplig undersökning,av förstärkningar på SM50 och e-type.
av11 SM50 har 1 förstärkning ,men den kan vara gjord efteråt
av 2 73-74 har 2 förstärkning
av 3 75-76 har 3 förstärkning <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har och har haft flera E-type 1968-72. Ingen har haft förstärkning. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
musköchrister

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->e-type 68-72???? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->håller nog med dig doc är ju alltid kul när folk uppskattar nåt man lagt ner själen i :) och tror nog denna är bättre än guldpuchen det är nog det rostigaste jag ägt :mutt: och änn har jag ju inte gett upp detta vrak heller.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
musköchrister skrev:e-type 68-72????
Ja förstår inte frågan. De började tillverkas 1968 och såg likadana ut t.o.m 1974. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
musköchrister

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag hade inte en aning om det trodde den kom 73, har inte sett den i varken 69 70 71 el 72 mcb katalogerna,den borde väl vara med där isåfall? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->slider_anon.gif Men vad tusan sitter jag och skriver. Du har helt rätt!

Jag fick felaktig info när jag själv var nybörjare och den sitter tydligen djupt inrotad. Ser även att jag skrivit fel på hemsidan..
Ska fixas omg. sen ska jag sitta och skämmas ett tag :hide: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
f50glx
Forumsponsor

Inlägg av f50glx »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har såna förstärkningar på min type år 75 <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
tture

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har ju 3 st E-type och alla 3 har den där förstärkningar,och skulle jag inte ha den på någon så skulle jag nog svetsa dit dom .
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Angående ärsmodell på E-typen;
- kom inte svinglåset 1975?
- när kom det ändrade/förstärkta ljuddämparfästet? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar