<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tjenare min sach motor knackar så in i helvete mycket. jag startar den gasar lire 5- 10 sekunder efter börjar den knacka äre nån som vet vad det kan vara. tror det kan vara vevhjuls lagret kan de stämma? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan vara lite olika orsaker. Ta av kåpan till svänghjulet. Känn om du kan röra svänghjulet upp-ner samt ut-in. Om du kan något av detta är ramlagren slut (ett mindre glapp går att köra med, men har det börjat glappa så lär det inte bli bättre). Problemet kan även bero på dåligt vevlager eller kolvbultsbussning. I det fallet glappar kolv eller vevstake när den vänder, det kan låta som knackningar. Ta av cylindern och känn på vev och kolv, här ska det vara helt glappfritt upp och ner - i annat fall får du åtgärda... <!-- </EdIndex> --></div>
Norman skrev:Kan vara lite olika orsaker. Ta av kåpan till svänghjulet. Känn om du kan röra svänghjulet upp-ner samt ut-in. Om du kan något av detta är ramlagren slut (ett mindre glapp går att köra med, men har det börjat glappa så lär det inte bli bättre). Problemet kan även bero på dåligt vevlager eller kolvbultsbussning. I det fallet glappar kolv eller vevstake när den vänder, det kan låta som knackningar. Ta av cylindern och känn på vev och kolv, här ska det vara helt glappfritt upp och ner - i annat fall får du åtgärda...
okey för jag kan starta den men knackar som fan. <!-- </EdIndex> --></div>