Förgasare Dellorto Delar?
Förgasare Dellorto Delar?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej, vet någon vart man kan köpa reservdelar till Dellorto SHA 14-12
Ja skulle behöva få tag i packningar samt bussning.
MVH <!-- </EdIndex> --></div>
Ja skulle behöva få tag i packningar samt bussning.
MVH <!-- </EdIndex> --></div>
- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla med denna firma. Visserligen har de inte Dellorto moped och MC-förgasare med på hemsidan men de kan säkert ta hem eller kanske hänvisa dig.
http://www.misab.se/ <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.misab.se/ <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Okej, ska kolla!
Du tror inte de skulle kunna passa med någon universalbussning som har samma mått?
Och visst sitter det Dellorto 12mm förgasare på DT med? För då borde packningarna vara samma? <!-- </EdIndex> --></div>
Tack!pangerva skrev:Kolla med denna firma. Visserligen har de inte Dellorto moped och MC-förgasare med på hemsidan men de kan säkert ta hem eller kanske hänvisa dig.
http://www.misab.se/
Okej, ska kolla!

Du tror inte de skulle kunna passa med någon universalbussning som har samma mått?
Och visst sitter det Dellorto 12mm förgasare på DT med? För då borde packningarna vara samma? <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->delorto på DT`? Nu är du ute o seglar, det sitter delorto 14mm på nyare dtren....och på vanliga dtn sitter det nått annat....vad är det för "koppling" mot cyllen på din fögge? tror jag har massa sånna delar ligganes nånstans <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
-
Jag har ju den som ska sitta där men skulle behöva en bussning med samma omkrets och några packningar...
Vad kan passa annars tro? Imed att ja inte ska ha den trimmad på något sätt
<!-- </EdIndex> --></div>
menar du samma moped? Ja har nämligen fått för mig att de är ovanliga...Neifelheim skrev:Då ska de gå o få dit nån annan med samma anslutning...tror de va en sådan min polare fick när han var 14...trevlig moped
Jag har ju den som ska sitta där men skulle behöva en bussning med samma omkrets och några packningar...
Vad kan passa annars tro? Imed att ja inte ska ha den trimmad på något sätt

-
DT har ju samma anslutning + att jag har ett 20 tal förgasare, så ska riva o se vad jag hittar åt dig... <!-- </EdIndex> --></div>PipaZ skrev:Vad jag läst ska det vara 21mm i yttersta, och detta får jag fram genom att mäta självNiQ3 skrev:vilken dimension ska bussningen ha?
Yttersta: 21mm
Grovleken på bussningen: 1mm
Innersta: 20mm
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova