Jag köpte en Goped(eller typ Goped, G-scooter närmare bestämt) på en veteranmarknad för nån vecka sen.
Det är alltså en sparkcykel med röjsågsmotor...
Lagade punka, rengjorde förgasaren, bytte stift och bränsleslangar, sen gick den

Men den går lite ojämt, är svårstartad kall, och har ingen som helst tomgång..
Det hjälper inte hur jag än ställer på förgasaren. Jag kan såklart tighta gasviren rejält, men det känns inte helt rätt

Jag börjar fundera på om förgasaren är kass(kvalitet och konstruktion), hade en likadan förgasare på en minimoto en gång, den fick jag inte heller att gå bra.
Förgasaren är liten och racklig, och har vridtrottel i plast.
bytte förgasare till en annan modell, sen gick den som en klocka.
Problemet på gopeden är att jag inte kan byta förgasare hur som helst. Tanken sitter under motorn och förgasaren(undertrycket i insuget?) suger upp soppan.
Det är väl så för att man ska kunna vända runt på röjsågar lite hursom, men den funktionen behövs inte på min

Så min fråga är : finns det andra "sugande" förgasare, gärna i bättre kvalitet och kanske något större än org 10mm? Typ från motorsågar eller dyl?
Det andra alternativet är ju såklart att hitta en liten tank och montera den ovanför motorn, då kan jag ju ha vilken moppegasare som helst. <!-- </EdIndex> --></div>