NV 125 med mysko motor..
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
NV 125 med mysko motor..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en NV lättviktare rödmyra som jag tänkte skrämma igång till sommaren. Det enda jag saknar är ett fint framdrev ngn som kan tipsa var jag hittar ett sådant..det är den modellen av NV som har den lite ovanligare motorn tror den heter Royal enfield. <!-- </EdIndex> --></div>
- alf-johan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla med Veteran MC i Lövestad, bertil@veteranmc.se Mvh Alf-Johan
<!-- </EdIndex> --></div>

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det kan jag fixa när snön från takraset tinat framför dörrarna..
Har även haft en med dkw motor men den såldes i höstas.
tyckte den här var lite ballare med handväxel å gammal plåttrans.
Förresten har du ngn koll på om plåten över styrhuvudet på en 1137-1a är samma som på ngn av raketsportarna?? märkte att moppen ni lagt in högst upp på mopedforumets sida har samma cromrör, styrklammer, lyse, samt styre som på min 1137-1a (lyxig stummis) scrolla upp å kolla.
mvh/Dr.n <!-- </EdIndex> --></div>
Har även haft en med dkw motor men den såldes i höstas.
tyckte den här var lite ballare med handväxel å gammal plåttrans.
Förresten har du ngn koll på om plåten över styrhuvudet på en 1137-1a är samma som på ngn av raketsportarna?? märkte att moppen ni lagt in högst upp på mopedforumets sida har samma cromrör, styrklammer, lyse, samt styre som på min 1137-1a (lyxig stummis) scrolla upp å kolla.
mvh/Dr.n <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vil ha å vill ha
man kan int få allt här i världen he he..(säger jag) 
jag funderar bara om den böjda plåten framför tanken (den med emblemet på) är likadan eftersom tankarna är helt olika kanske den har en annan form..?
det verkar vara en hyffsat udda pryl 1137-1 eftersom jag fått lämna ut måttuppgifter på speedriders forum där det är en tjomme som funderar på att bygga en replika..puh!
min är i original men som sagt ommålad så det vore fint med en färgkod på den röda nyansen troligen samma kulör som övriga metallic röda crescent å den vita är väl samma som alla crescent? <!-- </EdIndex> --></div>

jag funderar bara om den böjda plåten framför tanken (den med emblemet på) är likadan eftersom tankarna är helt olika kanske den har en annan form..?
det verkar vara en hyffsat udda pryl 1137-1 eftersom jag fått lämna ut måttuppgifter på speedriders forum där det är en tjomme som funderar på att bygga en replika..puh!
min är i original men som sagt ommålad så det vore fint med en färgkod på den röda nyansen troligen samma kulör som övriga metallic röda crescent å den vita är väl samma som alla crescent? <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->förresten är eran 1173a den som kom ut på blocket i Gällivare i höstas (nästan gratis)? Den ringde/mailade jag som ett psyk på utan resultat å efter en halvtimme var annonsen borta jag sparade den i min dator för att kunna drömma om en kanonaffär...

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jodå, jag ringde på den annonsen. Vi skulle få köpa den och jag skulle bara höra mig för om vi fick tag i lämplig avhämtning. Jag skulle ringa henne på kvällen men hon hade inte bråttom att sälja sa hon, hör av dig inom en vecka bara. En timme senare tar hon bort annonsen och vi får inte tag i henne igen... Skulle tro att hon sålde den till någon annan trotts löftet.
Sånt där gör mig så jäkla förbannad!!!
Det har hänt oss flera gånger. För två år sedan ringde vi på en F50 för en 1000lapp. Vi bestämde med säljaren att vi skulle köpa den och hämta den på en gång (30min resväg). När vi skulle kliva i bilen ringer säljarens flickvännen upp och säger att han valt att sälja moppen till den som ringde efter oss istället. <!-- </EdIndex> --></div>

Det har hänt oss flera gånger. För två år sedan ringde vi på en F50 för en 1000lapp. Vi bestämde med säljaren att vi skulle köpa den och hämta den på en gång (30min resväg). När vi skulle kliva i bilen ringer säljarens flickvännen upp och säger att han valt att sälja moppen till den som ringde efter oss istället. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo sånt är jäkligt illa, när man får ett löfte och sedan skiter ändå säljaren i en och säljer till någon han fått mer betalt av... 
hmmmm vet ju av två 1173 or här i ö-vikstrakten, men ägarna är ju lite slöa med renoveringarna

hmmmm vet ju av två 1173 or här i ö-vikstrakten, men ägarna är ju lite slöa med renoveringarna

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja man kan aldrig vara helt säker.. jag känner en kille som var å fixade i en kåk där stod en Indian (mc) i källargaraget. Han blev lovad att få köpa denna för "inga" pengar!! kunde knappt köra hem å hämta släpet darrade som ett asplöv.. Å när han kom tillbaka så hade dom dom pratat med en bekant i telefonen dom hade då nämnt att "en kille ska komma å hämta gammelmotorcykeln" vem tror ni fick köpa hojen..?
så jag brukar tänka på honom när man missar en mopedaffär..
så jag brukar tänka på honom när man missar en mopedaffär..

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
joo men han fick en annan hoj gratis som tröst en 98cc från -38 alltid något.. men det måste ändå känts som en klen tröst med tanke på indianens värde.. <!-- </EdIndex> --></div>Raketsport skrev:Fy tusan vad eländigt... Värre än så kan det inte bli!
Jag skulle inte ha fixat en grej på den kåken igen.
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja jag vet faktiskt inte kubiken.. men den är inte exakt lika som på bilden min har teleskopgaffel samt gummisadel typ Pagusa kanske lite nyare modell jag ska se om jag kommer i i bodan i helgen så kan jag fota. då kanske ni kan avgöra kubik