<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mmmm låter trevligt med whiskeyn och turkiska pepparn Doc...synd det är så jäkla långt emellan oss annars hade jag ju tittat in... nåja man får väl nöja sig med nån enstaka öl då <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
....så köpte jag min andra hyvel på båtmässan igår. Det satt en dekal på förpackningen på vilken det stod "Starkt beroendeframkallande".
Kan lova att det är ett suveränt verktyg och användbart till massor av arbeten i hemmet, starkt beroendeframkallande alltså.
Precis som Japansågen.... http://www.clasohlson.se/Archive/Images/Products/Hi/30-7168.jpg
Dessa verktyg passar dock inte till mopedjobben.
Äntligen en till som hittat det absoluta verktyget
Denna hyvel köpte jag i början på 80-talet till modelplans-byggen, några år senare blev den "Hyvel No1" till mina instrumentbyggen, använder den uteslutande till allt hyvlande på tex: ett gitarrbygge. (Japansågar använder jag också till de mesta sågarbeten)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min första Davidhyvel köptes på båtmässan 1971 i samband med ett båtköp som skulle färdigställas som 3/4-fabrikat. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När jag ser handhyvler kan jag höra tonen i en vass handhuvel och känna lukten i det här fallet mahogny och gran. Det blir ett speciellt ljud i hyveln. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hade lite samkväm efter träffen å kom hem nu..
säger inget mer så har jag inget mer sagt om vi säger så
gornatt.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä nu ska jag hoppa i kläderna och åka och hälsa på en klubbkompis, syns senare ikväll.
Fick förresten besök av 2 herrar och en PV444 igår kväll. Riktigt fin bil och trevligt sällskap. <!-- </EdIndex> --></div>