<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har byggt denna speciella moppe av vattenledningsrör och vanlig plåt. Motorn köpte jag för 250kr. och fälgarna lånar jag. I övrigt har jag byggt allt själv, även tank och avgassystem. Måtten och motorn kommer från Crescent så jag får väl kalla den en crescent baserad moppe. Den är inte färdig ännu men snart...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->...tänkte ha en svart bred lädersadel. Ramen är inte ranglig men håller med om att den inte ser så fet ut just nu heller. men som sagt, den är inte färdig...blir bättre sen. rolig att köra är den iallafall. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tycker det verkar vara ett helkul projekt när man bygger nåt själv så ska man ju bygga efter eget huvud, med egna ideer...är nåt galet går det ju att ändra under byggets gång, brukar bli mycket prova sig fram, blir säkert en udda och skoj moppe av den... friska tag HWG <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->...började bygga den en dag på skolan när jag blivit klar med en kurs så det blev ett väldigt spontant bygge. Vill jag sätta på en Zundappmotor är det inga problem, har en liggandes. Men min erfarenhet är att HVA är den pålitligaste motorn. Har kört Puch, ILO, Zundapp, Java, Yamaha, mm.
Fattas en del grejer. Ngn. som har passande skärmar 23" hjul?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul bygge! Det man strävar efter är ju att få ramrören i en rät linje mellan styrhuvud och baknav och det verkar ju vara perfekt på den här ramen, dessutom är ju bakdelen skottsäker. Du får väl känna dig fram om infästningen mellan ram och styrhuvud är nog stabil, den syns ju inte på bilderna. Ta det bara lite piano under de första provturerna och känn om den flexar. Imponerad över motorvalet! Nice <!-- </EdIndex> --></div>