Hembyggd moppe på G!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
hwg

Hembyggd moppe på G!

Inlägg av hwg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har byggt denna speciella moppe av vattenledningsrör och vanlig plåt. Motorn köpte jag för 250kr. och fälgarna lånar jag. I övrigt har jag byggt allt själv, även tank och avgassystem. Måtten och motorn kommer från Crescent så jag får väl kalla den en crescent baserad moppe. Den är inte färdig ännu men snart... :)

Bild

Bild
[/url] <!-- </EdIndex> --></div>
Robban

Inlägg av Robban »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Helt klart ett häftigt bygge! :D Vad ska du ha för sadel? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Oj, den ser ranglig ut! Tur att du inte har någon högeffektsmotor monterad. :accident: <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->thumb_up Ha ha! fy fan va häftig! slider_score.gif <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:Oj, den ser ranglig ut! Tur att du inte har någon högeffektsmotor monterad. :accident:
Känns ju inte som om just du ska uttala dig om ranglighet :digging_hole: <!-- </EdIndex> --></div>
hwg

Inlägg av hwg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->...tänkte ha en svart bred lädersadel. Ramen är inte ranglig men håller med om att den inte ser så fet ut just nu heller. men som sagt, den är inte färdig...blir bättre sen. :) rolig att köra är den iallafall. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

S_Compakt skrev:
Rexxy skrev:Oj, den ser ranglig ut! Tur att du inte har någon högeffektsmotor monterad. :accident:
Känns ju inte som om just du ska uttala dig om ranglighet :digging_hole:
:|

Min är inte ett dugg rangligt. Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->SÅJA; POJKAR LUGN :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

alf-johan skrev:SÅJA; POJKAR LUGN :D
Han är nog bara avundsjuk :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

Jag tycker inte den ser speciellt ranglig ut!
lite klen gaffel kanske :hmm: men jag har åkt 100+ med cyckel så det ska nog gå bra :mrgreen: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tycker det verkar vara ett helkul projekt 8) när man bygger nåt själv så ska man ju bygga efter eget huvud, med egna ideer...är nåt galet går det ju att ändra under byggets gång, brukar bli mycket prova sig fram, blir säkert en udda och skoj moppe av den... :) friska tag HWG slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
hwg

Inlägg av hwg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->...började bygga den en dag på skolan när jag blivit klar med en kurs så det blev ett väldigt spontant bygge. Vill jag sätta på en Zundappmotor är det inga problem, har en liggandes. Men min erfarenhet är att HVA är den pålitligaste motorn. Har kört Puch, ILO, Zundapp, Java, Yamaha, mm.
Fattas en del grejer. Ngn. som har passande skärmar 23" hjul? :?:

Bild
...och den är inte ranglig, nog om det. :)

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Lordhelmet

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul bygge! Det man strävar efter är ju att få ramrören i en rät linje mellan styrhuvud och baknav och det verkar ju vara perfekt på den här ramen, dessutom är ju bakdelen skottsäker. Du får väl känna dig fram om infästningen mellan ram och styrhuvud är nog stabil, den syns ju inte på bilderna. Ta det bara lite piano under de första provturerna och känn om den flexar. Imponerad över motorvalet! Nice :headbang: <!-- </EdIndex> --></div>
hammonddme100

Inlägg av hammonddme100 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul projekt ! Tummen upp här !!! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar