tändplattans justering??
tändplattans justering??
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->bytte tändplatta på min compact 3 fot sachskom sedan på att det borde spela någon roll hur man plaserar tändplattan(vridnig) satte den unge fär i mitten(ögonmått)så frågan blir då hur ska den stå
<!-- </EdIndex> --></div>

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla mektips på Raketssportsidan,tändinställning. <!-- </EdIndex> --></div>
Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
M=2mm förtändning
Så har du en markering på svänghjulet(M) så skall brytarna börja öppna vid det läget när den står mot markeringen på växelkåpan.
0,40 på brytaravstånd brukar vara lagom.
Lycka till
0=övredödpunktbigge skrev:när M: står mot markeringen i vevhuset så ska brytar kontakten öppnas eller stängas??
M=2mm förtändning
Så har du en markering på svänghjulet(M) så skall brytarna börja öppna vid det läget när den står mot markeringen på växelkåpan.
0,40 på brytaravstånd brukar vara lagom.
Lycka till

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej men jag har mycke kontakt med honom och tvåtaktarna.
Våran klubb heter 15:45 så om du har åkt på tvåtaktarnas rallyn är det ju inte omöjlig att vi har träffats.
Om du vill kan jag fota hur min tändplatta sitter på E-typen borde vara samma läge på dom. <!-- </EdIndex> --></div>
Våran klubb heter 15:45 så om du har åkt på tvåtaktarnas rallyn är det ju inte omöjlig att vi har träffats.

Om du vill kan jag fota hur min tändplatta sitter på E-typen borde vara samma läge på dom. <!-- </EdIndex> --></div>
Brytarn ska öppna 1.5-2mm före kolven är i topp (TDC) <!-- </EdIndex> --></div>
Om brytarn öppnar efter att kolven passerat TDC så har du gjort nått riktigt galet och har fruktansvärt sen tändning.bigge skrev:brytarna e fixade fundera bara på hur tändplattan ska stå men jag inta inga markeringan så jag körde upp kolven högst upp och straks efter den börjar gå ner så öpnar brytarnoch moppen går bra
är detta moppehörnan lenart?
Brytarn ska öppna 1.5-2mm före kolven är i topp (TDC) <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
kan de va så illa att minnet sprakar eller att jag kört motorn åt fel håll när jag titta på detta :S ska kolla i mön och berätar sen
hm:S får ta en noga titt på detta när det e dag och + i garagetSura skrev:Om brytarn öppnar efter att kolven passerat TDC så har du gjort nått riktigt galet och har fruktansvärt sen tändning.bigge skrev:brytarna e fixade fundera bara på hur tändplattan ska stå men jag inta inga markeringan så jag körde upp kolven högst upp och straks efter den börjar gå ner så öpnar brytarnoch moppen går bra
är detta moppehörnan lenart?
Brytarn ska öppna 1.5-2mm före kolven är i topp (TDC)
kan de va så illa att minnet sprakar eller att jag kört motorn åt fel håll när jag titta på detta :S ska kolla i mön och berätar sen

-
-