Var ni på besök i "sommarstugan" också när du var på SKF <!-- </EdIndex> --></div>Sura skrev:det blev en del alkohol på kvällarna förra veckan![]()
Kopplingslager
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SKF original märkta "393377" <!-- </EdIndex> --></div>Oldie skrev:Jag hamnade bredvid en avlägsen släkten på en fest i helgen som jobbar som resande inom verkstads och kulllaget, han berättade att han hade
en jättelåda med mopedlager ifrån 60-70-talet, Vad heter kopplingslagret? artnr?
tacksam för svar.
Re: kulor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hmm måste göra en rättelse, då jag upptäckte att ramlagren Made in India(märkt JBL på påsen) har jag kvar.
Det var ramlager Made in Russia som jag menade har större kulor ca 7 mm. <!-- </EdIndex> --></div>
billykid skrev:Hej Sura + alla moppefriks..!
Kulor till hjullager, är dom från ramlagerna 1/4" = 6,35mm. Obs alla ramlager har inte 1/4" = 6,35mm,
det finns ramlager med större kulor. (Made in India) som jag köpte nya av nån mopedhandlare...
Ps...Tipps kulor till hjulager har vi haft upp...se länk.....
http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=3439&highlight=&mforum=raketsport
Hmm måste göra en rättelse, då jag upptäckte att ramlagren Made in India(märkt JBL på påsen) har jag kvar.
Det var ramlager Made in Russia som jag menade har större kulor ca 7 mm. <!-- </EdIndex> --></div>